Värmeslag

Oj vad varmt det är ute!
31 grader i skuggan, så jag har inte kännt mig särskillt lockad att sticka nosen utanför dörren.
Satt på altanen i 10 minuter & brände mig nästan på axlarna.
Inte bebisvänligt väder.
Så vi har chillat inomhus nästintill hela dagen.
Tidigt på morgonen åkte vi faktiskt till hundparken så Mally får komma ut & busa runt lite, sedan gick vi nyss en liten promenad i husområdet.
Det är ju ändå ganska bra med sådana här dagar ibland eftersom det finns en del att fixa med i ett stort hus.
Städa tillexempel.
Inte alls min favorit syssla & nu har vi ganska mycket att damma.
En städerska emellanåt skulle sitta fint!

Nu ska jag släga upp fötterna på mitt älskade soffbord & kika färdigt på Wermland forever på tv3 play.
Jag är ju från Karlstad & känner igen många ansikten så det är ett måste att titta.
Även om det gör ont i hela kroppen för att det är så himla dåligt, haha.
Men det är ganska roligt att nu när man har en sån distans från småstadslivet, så ser man att mycket är verkligen "sant" & det känns så himla skönt att jag lämnade i tid innan jag växte fast.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Åh, jag har missat de två sista avsnitten av wermland forever så jag måste kika ikapp ( för trots att jag sitter i soffan och lider med skämskudden av varenda minut kan jag inte sluta titta... !? )

2012-05-03 @ 09:51:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Men åhh ni har ju rena tropikerna ;)Kan inte låta bli att fråga, ser att du har ett utav mina favoritljus på bordet. Yankee Candle, vilken doft? Dom är ju heelt underbara!! Köper alltid med mig några när jag är i USA då de är mycket billigare där än här. Tyvärr fastnar jag alltid i tullen också pga dem haha!

2012-05-03 @ 11:49:49
URL: http://nathalier.blogg.se/
Postat av: Zarah - mamma, matte till mops och gravid med nr 2

Åh jag längtar efter sånna varma dagar!

2012-05-03 @ 13:57:45
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Ruth-mamma till Meja

Åh så härligt med värme men det måste jag också säga att vi har här. En riktig värmebölja i början på maj. Inte lika varmt som ni har det utan 24 grader men ack så underbart!!

2012-05-03 @ 16:32:37
URL: http://minipartoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0