Såhär kan det se ut..

..ganska ofta hos oss just nu.
Altså. Väldigt ofta just nu.
 
 
Älskade lilla August slänger sig på golvet när något inte går som han vill, han springer efter mig & drar i mina byxor så fort jag rör mig en milimeter.
Tycker så väldigt synd om korvungen som har det jobbigt just nu.
Det kan inte vara lätt att ha en sådan stark vilja & att lära sig att allt inte går vägen alla gånger.
Och han är så kramig & gosig att han mest troligt skulle kunna sitta fastklistrad på min mage hela dagen & vara nöjd.
Lilla flisen.
Det är bara att finnas där & gosa gosa gosa & hoppas att det går över snart <3

Kommentarer
Postat av: Jenny från Karlstad

Åhhh vad jag känner igen mig och Elvira. Jag och maken brukar skämta om att E nog helst skulle vilja in i magen på mig igen för hon ska vara så nära och jag får ofta inte gå en millimeter från henne. Då springer hon runt och letar efter mig och gråter/skriker om hon inte snabbt hittar mig. Hon står också ofta och drar mig i benen medan hon gråter/skriker och sträcker upp armarna mot mig. Som du skriver så får vi finnas där för dem, ge dem kärlek, mysa/gosa med dem och hoppas att det snart går över så att de känner sig trygga och mår gott även om vi är en bit bort. Det går tack och lov jätte bra på dagis. Där trivs hon och klarar sig utan sin mammas närhet men när vi kommer hem däremot....

Svar: Ja men precis! Det där med att krypa in i magen igen stämmer väldigt bra på lillkorven. Precis som du beskriver hennes beteende är August. Och vi får kramas & mysas på bäst vi kan <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 19:25:11
Postat av: Anna

Aw lille sötnosen.

Svar: Ja han är så himla fin även när han gråter altså. Lillkorven <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 19:54:34
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Anna m Ludde

Känner igen det där beteendet men det kommer i vågor. Ibland är det mysigt men samtidigt kan det också vara väldigt påfrestande... Håll ut!

Svar: Ja det är ju både och. Det kommer & går i vågor liksom. Puh! ;) Tur att jag har tålamod!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 21:11:12
URL: http://annatotti.se
Postat av: Yohannas.se

Ja du är så klok, ju mer närhet du ger desto tryggare blir han och vågar liiite liiite mer hela tiden. Å viljan är en tuff sak, phu! Det är inte lätt att vara liten.

Svar: Åh tack för peppen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 21:14:59
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Frida & Filippa

Hihi, plutten då!

Svar: Ja han är för go altså! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 21:16:23
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Dixie

Ok. Inte för att vara "sån" men det kommer nog inte gå över på ett tag. Eller, mammigheten/klängigheten gör det nog. Men det där "åh inget går min väg så nu slänger jag mig här och ställer till med en scen" - bara en försmak... ;D
(har en kompis, bästis!, som också just fått barn och jag har upplyst henne om att andra mammor gärna talar om att man alltid ska räkna med att saker blir värre. "åhå, du tror du har rutiner men när dom blir X månader DÅ förändras allt, vänta du bara!" osv :) ville bara ta tillfället i akt att strö lite salt i dina mammasår ;) )
Kärlek!

Svar: haha TACK för den ;) Nej men i ärlighetens namn så vet jag ju faktiskt att det kommer bli värre & att detta bara är lite försmak, men oj så jobbigt det är emellanåt ändå ;)
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-04-28 @ 21:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0