För ett år sedan ♥

Tänk att idag, för ett år sedan, åkte vi in till sjukhuset, utan minsta värk, för att bli igångsatt 3 veckor för tidigt.
Jag minns att jag var så pirrig, nervös, förväntansfull & förvirrad.
Det var inte alls så jag hade tänkt mig att det skulle bli.
Att packa alla väskor i lugn & ro, ha hemmet perfekt städat, ha tid att åka tunnelbana (med tom liten bilstol!) istället för att ta taxi.
Att bli nedbäddad i det fina rummet, med miljoners nålar kopplade till min kropp, beordrad att absolut inte röra mig på 12 timmar.
Så himla konstigt var det.
 
Men 20 timmar senare så var allt som bortblåst.
 
Det är en väldigt sentimental mamma här idag.
Imorgon fyller min älskade August ett år.
För ett år sedan fick vi se honom för första gången.
Det har redan gått ett helt år, sedan han fick komma upp på mitt bröst & jag äntligen fick känna den där äkta, innerliga kärleken som alla berättat om.
Ett helt år.

 
 

Det bästa året i mitt liv ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till E

Åh så fint :) <3

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 16:54:25
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Annso

Hot mama! Du är verkligen tokfin du.

Svar: Åh! TACK!! Jag ser ut som om jag behöver sova i 846 timmar tycker jag ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 16:55:00
Postat av: elin - mamma till Signe

ååh fy så fort detta år gått! Tyckte att det var nyss jag satt hemma med en nyfödd Signe på armen o väntade på att er August skulle se dagens ljus<3

Svar: Jaa jag minns hur vi kommenterade hos varandra, peppade & hejjade på. Och nu sitter vi här med ETTåringar!! :,) Livet altså! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 17:07:55
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Åh, det går så fort. Fina bilder på er!

Svar: Verkligen tokigt fort! Tack!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 17:11:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vad fiiiiint! Älskar sista bilden! Och grattis på ettårsdagen August!!! <3

Svar: TACK!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 17:19:44
Postat av: Maria, Livet med tre

Så vacker du var i din mage vännen!
Jag minns så väl när du åkte in på förlossningen.. då hade jag 2 månader kvar av min graviditet och tyckte det var en hel evighet.

Jag är precis lika sentimental när mina barn fyller år.. Kollar på klockan, läser förlossningsjournalen och överöser dem med pussar på det klockslag då de föddes.
Dotter 13 år tyckte ju att jag var lagom gullig när jag kom inrusande i hennes rum kl 20.42 på hennes födelsedag för att pussa henne halvt ihjäl ;-)

Kramar till dig fina fina!!!

Svar: Men du är väl ändå världens bästa mamma du <3 Så fint. Jag hoppas även jag kommer krama & pussas på det magiska klockslaget i måååånga år!KRAM!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 17:20:21
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nikita

Åh de är så härligt att blicka tillbaka å titta på foton
Grattis till August !
Varför blev du igångsatt ?? Kram

Svar: Det bästa som finns! Så glad att vi fotat så mycket <3
Jag hade cholestatis, min lever slutade fungera. Så jag blev igångsatt & när August var ute, började den fungera igen!
Kroppen altså!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 17:37:13
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Linda

Tank att August redan ar ett ar. Hur kommer det sig att du blev igangsatt 3 veckor tidigt?

Svar: Helt otroligt vad tiden sprang iväg!
Jag hade cholestatis, min lever slutade fungera. Så jag blev igångsatt & när August var ute, började den fungera igen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 18:12:18
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Anonym

Ok! Tänkte vara helt cool men det går inget vidare.... Liiiiite för mycket jordgubbsvin och tequilaglass gör att man blir mer sentimental än väntat...... Minns med glädje!

Svar: Jag har inte druckit en droppe & är så sentimental att jag snart får gå & lägga mig ;) Världens bästa dag!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 18:44:41
Postat av: Ida

Åh, blev alldeles tårögd när jag såg den sista bilden! Såå fint! Vilken känsla det är att plötsligt ha sin bebis hos sig. Och inte längre i magen. Jag tittar ofta tillbaka på bilderna från förlossningsrummet och på den allra första bilden av vår lille E.

Hoppas att August första födelsedag blir alldeles fantastisk! Grattis i förskott! :)

Svar: Så himla fantastisk känsla altså! Så obeskrivligt stor! Åh <3 Sentimental är vara förnamnet på mig idag :,)
TACK kära du för grattishälsning!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:16:01
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Grattis August på din dag!! :)

Svar: TACK <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:17:30
Postat av: zarah - mamma till två småttingar

Åååå fina ni! Och finaste magen <3 tänk vad man kan sakna den.. Jag saknar mina hela tiden.

KRAM

Svar: Trots att jag inte tyckte så mycket om att vara gravid, så saknar jag magen liiite ibland ;) Det var allt väldigt mysigt emellanåt <3KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:21:09
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Frida - Vita Villan

Visst är det en mäktig känsla!
Grattis August på din dag och även grattis till er som varit föräldrar i ett år!
Får man fråga varför du blev igångsatt 3 veckor tidigare?
Kram!

Svar: Tack kära du!! <3
Jag blev igångsatt för att jag hade cholestasis, min lever slutade helt enkelt fungera. Men den började funka så fort August var ute igen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:46:48
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Malin - Edwins mamma

Åååå jag blir alldeles rörd av vad du skriver o när jag ser korten! O vad liten din plutt var!! O så fin!! Hade jag inte haft en egen skrutt hade jag aldrig förstått vad intensiv denna kärlek är till sitt barn!Älskar sista kortet, man verkligen ser kärleken!

Svar: Jaa han var såå pluttig! :) Bara 2.7kg. Älskade ungar. Om de visste hur gränslös vår kärlek är! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:51:42
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Åh, Grattis August på 1 års dagen! Hoppas den blir fantastisk! :-)Jag var också väldigt sentimental på Bellans 1 års dag! Tiden går så fort! Varför blev du igångsatt?

Svar: TACK kära du! <3 Sentimental är bara förnamnet ;)
Jag blev igångsatt för jag hade cholestasis, min lever slutade helt enkelt fugera. Men det blev bra samma sekund som August var ute :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 19:54:13
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Å fina fina ni...<3 så fint du skriver och så fina kort, började snyfta av det sista- kärleken och magin fr den stunden lyser fr skärmen!! Ja det är verkligen otroligt att det redan gått ett år...! Ska tänka på er imorgon!

Svar: Åh <3 Ja kärleken är så obefintligt gränslös. Så fantastiskt.Tack kära du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 20:00:23
Postat av: Fröken M - Vinn en barntallrik från Silly !

men åhh !! Tiden har verkligen gått så himla fort !!
Underbara lilla A ! Jag hoppas att han får en härlig födelsedag i morgon med massor av presenter, kärlek och tårta !!
Kram på er !

Svar: Tack kära du! Tiden går verkligen undan! Nu ska vi fira vår älskade skatt <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 20:27:08
URL: http://frokenmela.se
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

åhåhåh. hormonell gråtig mamma här! så fint. bästa i livet ♥

Svar: Verkligen bästa <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 21:43:25
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Så häftigt är det, den där kärleken! Grattis August!

Svar: Ja verkligen. Helt fantastisk & gränslös! Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-16 @ 22:03:09
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Mammi

Skriver igen, var visst "anonym" när jag skrev förra inlägget . Grattis till er, ett år av många många fina händelser och ett barn som är det finaste man kan få. Grattis August på ett års dagen, svensk tid, vi hörs på skype. Kram❤❤❤❤❤❤❤mormor

Svar: Tänk att han är ett nu.. <3 Hörs snart! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-17 @ 01:18:02
Postat av: Anna

Åh! Att fylla ett är verkligen stort!
Grattis till August och grattis till er!

Svar: TACK fina du!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-17 @ 12:12:14
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

Vad himla fin du var som gravid!! Ser inte ut ha ha en stor mage på den där bilden :O var du höggravid där jenny?? haha!
Åh vilken kärlek på sista bilden <3
GRATTIS igen finaste Lilla August :) Och till dig med, ett år som mamma!

Svar: Men vad söt du är!! :) det var samma dag vi åkte till sjukhuset ;) haha! Så Ja, höggravid var jag ;) men jag hade en himlans tur att inte bli så stor. Gick knappt upp 8 kilo!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-17 @ 14:37:52
URL: http://mangofisk.se
Postat av: louise

Fina ni!! Stort grattis till ditt första år som förälder - det klarade du strålande!! Och grattis till sötaste lille herr August!!

Svar: Tack snälla rara!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-17 @ 22:11:34
Postat av: Annica

Vilka underbara bilder! Man blir helt tårögd! Minns mina egna förlossningar!

Svar: Jag älskar verkligen förlossningsbilder nu efter att jag gått igenom en själv. Så himla magiskt ögonblick <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 10:15:12
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Jennie

Gud villken fin mage du hade där jag kan sakna min ibland <3 hoppas August hade en rolig dag på sin ett års- dag grattis till sötingen :-)

Svar: Åh TACK! <3Ja många saknar den där stora härliga magen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 13:05:41
Postat av: Brattbergskan

åh jag blir alldeles tårögd! vad fantastiskt fin du var med magen!

Svar: Tack!!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 03:47:44
URL: http://www.brattbergskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0