I did it again

Vad skulle jag göra utan er?!
Era tips & råd är ovärderliga! (stavar man så?)
Nu har jag ett hum om hur vi ska börja laborera med August vilor, så får vi se om vi så småningom tar oss till den där ensamma eftertraktade middagsvilan ;)
 
Nu har jag precis avslutat muffinsbakande & jag måste säga att jag verkligen börjar få kläm på detta.
Varför har jag aldrig bakat muffins förut?
Så himla enkelt & gott!
 
Idag blev det äpple & kanelmuffins. Hur goda som helst!
Jag måste måste lägga upp recept på dessa & även blåbärsmuffinsen jag bakade förra veckan.
Min "hemliga" ingrediens är grekisk yogurt. Oj vad saftiga de blir!

Dessa gottigheter ska jag bjuda mina nya kära små svenska vänner på. Det är dags för första svenska musik-klassen. Wish me good luck!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma till William och Wilma

Gott med hembakat :)

Svar: Mm såå gott! :) Och det tar ju inte alltför mycket tid att svänga ihop enkla muffins, så det är ju verkligen värt den lil tid det tar :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-11 @ 22:19:52
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Men vad mysigt. Muffinsbak & musikklass :) Hur kul som helst. Och grekisk yoghurt eller liknande gör verkligen skillnad i muffins. Så gott.

Svar: Ja det har verkligen varit en supermysig dag! :) Och yogurt i bakning is tha shit!! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-11 @ 22:32:22
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Trees, mamma i London

ååh tänkte skriva det haha, att om man tar i yogurt så blir det MUMMA! Märkte det när jag var i monaco.. åt upp barnens muffinsar när dom somnat haha

Svar: hahahaha ;) Ja de blir farligt goda altså!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-11 @ 22:44:22
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Helloooooooo darling!!!
Nu är vi äntligen hemma igen och jag har hunnit läsa i kapp mig här inne hos dig :-)
De där muffinsarna såg ju hur goda ut som helst! Måste provas!
Hoppas sångstunden gick bra.
Puss och kram och massa lööööve!

Svar: åååh heeej hjärtat!!Hur har ni haft det? Underbart I guess!
PUSS PUSS!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-11 @ 22:45:24
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Hanna

Verkligen massor med bra tips nedan, ang sömn- jag tar till mig jag med! Det är konstigt, jag har ju liksom gjort detta m bebis en gång tidigare, men dels glömmer man faktiskt (ja!) och dels så är alla bebisar olika - Hugo och Lilly är väldigt olika m sömnen! Ha så kul på musikklassen!

Svar: Ja jag har förstått att barn verkigen är olika! Jag har varit heltidsNanny åt två familjer, men känner mig helt förvirrad nu när det är mitt eget barn! Visst har jag så fina läsare som delar med sig & hjälper?!
Ni är BÄST! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-11 @ 22:46:50
Postat av: Frida

Låter sjukt gott, hit med receptet tack! Jag lyckas aldrig när jag har äpple i, de blir alldeles för degiga :(

Ett tips är en cupcake-plåt med hål till varje cupcake, då blir de sådär perfekt höga och runda :)

Svar: Jag hade en himla tur & äpplebitarna blev perfekta. Måste ge er receptet då de var amaazing ;) Tack för ditt tips. Har velat ha en sådan där plåt i evigheter men köper aldrig en? Ingen aning om varför då de är så billiga!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-12 @ 00:10:43
URL: http://scotlandwithstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0