Så. jävla. ledsen.

Vi hade världens härligaste morgon igår.
August sov i sin säng hela natten, vilket han inte gjort på flera veckor, så vi kunde gå in till honom & sjunga med en PB toast & ett ljus. Han blev SÅ himla glad.
Vi öppnade presenter & lekte heeela morgonen & allt var perfekt.
När han sov sina vilor, åkte jag runt & fixade det sista, dekorerade, la upp maten, tårtorna & allt kändes verkligen perfekt.
Så kom första gästen & jag började känns mig lite varm i kroppen. Yr liksom.
Tänkte att det måste varit allt spring & hur uppspelt jag var över kalaset.
Det var det inte.
När alla gäster var här, fick jag ursäkta mig & däckade inne i sovrummet.
Sedan började det.
Magsjukan från helvetet.
FAN altså.
Så JÄVLA ledsen är jag att jag missade hela August kalas.
Jag gråter bara jag tänker på det..
Jag hörde alla sjunga, när de hjälpte honom blåsa ut ljuset, när han smakade på tårtan & gjorde miner, då skrattade alla.
Förrutom jag.
 
Kan inte beskriva hur extremt ledsen jag är just nu.

Kommentarer
Postat av: Karolina, mamma till My 💗

Neeeeeeej!! Vet inte vad jag ska säga.. Gud vad tråkigt. Ledsen jag blev att läsa detta. Usch! Krya på dig snabbt så får ni fira honom igen, du och Andrew :) styrkekramar

Svar: Såå himla tråkigt är det. Helt obeskrivligt ledsamt. Men det kommer kännas bättre snart <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 14:31:50
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: storasyrran

Stackars dig! Du får tänka på alla kommande, fantastiska födelsedagar du får fira med August!! Kram

Svar: ja visst är det så. Det kommer kännas bättre om ett par dagar <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 14:37:42
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: AnnaMalin

Som jag känner med dig vännen!! Hade också varit så otroligt ledsen men skickar en peppkram och tänk på att du har andra chanser att fira honom på :-) Och fler födelsedagar framöver, massor med härliga firanden!! Livs första blev lite splittrad - vi fick ställa in flera ggr pga magsjukan (här med!) för mig o Livan. I år var vi friska men fick dela upp det flera ggr då många inte kunde samma datum osv - men ändå var det otroligt roligt alla gånger ändå och jag njöt ännu lite mer i år av ngn anledning :-) Du har massor att se fram emot. Krya på dig och hoppas ni får fira mer snart igen! KRAM

Svar: TACK kära du <3 Och tack för att du delar med din av din upplevelse. Trist att även Livans första födelsedag inte blev som ni tänkt er, men härligt ändå, på ett sätt att höra att detta året blev så bra <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 14:49:52
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag förstår att det känns hårt. Känner verkligen med dig! Du får försöka tänka på att det kommer många många födelsedagar till för August. Men som sagt jag förstår att det känns.. Kramar Lisa

Svar: Visst är det så. Och jag kommer nog kunna tänka så om ett par dagar då den värsta ledsamheten gått över <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 14:52:04
Postat av: Mia

Förstår att det känns jättetråkigt & att detta var en viktig dag för dig!
Krya på dig! Magsjuka är det absolut värsta som finns...

Svar: Ah fy farao vad hemskt det är med magsjuka altså. tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:01:03
Postat av: Maria, Livet med tre

Men åhhh.. Vännen min :-(
Stackars dig!
Jag förstår att det känns både ledsamt och hjärtslitande att ha missat hans första kalas.
Som "tur" är så är det bara du som mår dåligt av det.. August lider ju än så länge inte av det. Men fy.. Kramar kramar kramar om dig!!!!!

Svar: Visst är det så. Känns bara så jävla snopet just nu. Om några dagar känns det nog lite bättre <3 Kram
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:07:02
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: elin - mamma till Signe

ååh, så himla mycket kärlek till er <3

Svar: Tack älskade du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:13:13
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Aida

Åh neej, fy vad tråkigt :(( ! Vilken otur! Jag skulle med varit jätteledsen, förstår dig. Men tänk på alla andra milstolpar han kommer att nå under livet, du har mycket att se fram emot! :D Kram!

Svar: Så jävla tråkigt verklign. Sjukt besviken. Men som du säger, allt annat är också mycket värdefullt & jag är säker att det kommer kännas bättre om någon dag <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:18:47
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: Angeliqa

Åh nej, kära fina du! Stor kram!

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:44:23
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Hanna Melkers mamma

Nej men smöla! =( Jag förstår dig! Stackars dig gumman, du som sett fram emot det så mycket och fixat. Neeääj va orättvist! Du får tänka just även om det är svårt just nu på alla hans nästkommande födelsedagar.
Puss å kram!

Svar: Ja det känns jävla orättvist altså.Det kommer kännas bättre om ett par dagar.. <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:50:55
Postat av: Lotta

Kram!

Svar: Tack. Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 15:57:15
Postat av: Hanna- mamma till E

Nej men stackars stackars dig! :( blir ledsen för din skull. Men du hann ju vara med på morgonen :) krya på dig nu så får du ta igen det du missat när du är frisk<3 massa kramar

Svar: Ja visst är det så. Om några dagar kommer det nog kännas nättre <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:05:26
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Neeeej! Det finns ju bara inte! Önskar så det fanns något att säga som gjorde allt bra. Meeeen, finaste August har fyllt ett och firats med buller och brak och hans fina föräldrar kan stolt titulera sig föräldrar till en ettåring! Så stort! Och allt kommer växa sig större, både August och er kärlek till varandra! Kram till dig du okända människa på andra sidan Atlanten som ändå känns som en bekant då du låter oss komma så nära genom dina berättelser!

Svar: Tack älskade du för alla fina ord <3Allt kommer kännas bättre om någon dag. Det känns bara så snopet just nu.
Stora kramar till dig du fina människa!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:06:57
Postat av: Alabamasthlm

Men neeeej! Började nästan gråta på bussen nu. Stackare :(((( <3

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:09:14
URL: http://alabamasthlm.se
Postat av: Nathalie

Men åh nej Jenny... Så förbannat ledsen jag blir för din skull!! :(

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:17:02
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Hanna

Nej! Lider med dig, fy vad tråkigt!

Svar: Sjukt ledsamt altså. Men det kommer känns bättre snart.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:24:58
URL: http://hannarosell.se
Postat av: Jennie

NÄE fy förstår att du e ledsen STOR kram till dig <3

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:42:18
Postat av: Tina

Nää gumman, va tråkigt!! Men tänk på alla kommande födelsedager , jag vet att första är specielt men det kommer de andra vara också.
Många kramar till dig.

Svar: Åh jag vet. Det är svårt att tänka positivt första dagen bara. Det kommer kännas bättre snart <3 KRAM & tack för omtanken
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:47:27
URL: http://Tinasaberi.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Men neej vad tråkigt! :(

---------

Hittade hit via AnnaMalin och tyckte att du verkade ha en trevlig blogg. Hejhej vinkar jag, så att du vet vem jag är som kikar här :)

Svar: Hej & tack för att du kikar in <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:49:04
URL: http://lejas.se
Postat av: emma sofie

Nej men fy vad tråkigt! Jag förstår hur det måste ha känt. Hoppas att du kryar på dig snart, och att ni kanske kan fira August ni tre genom att hitta på nåt kul. kram

Svar: Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:55:12
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Anna m Ludde

Men vännen då! Gör ont i hjärtat när jag läser. :'(

August förstår ju inte datumet så gör om gör rätt! Era närmaste vänner kan säkert komma igen och så kör ni det kalaset och minns det istället! Du har jobbat alldeles för hårt som mamma för att inte vara med på bilderna i hans album.

Verkligen ledsen för din skull gumman!

KRAM

Svar: Tack fina du! Det kommer kännas bättre om några dagar.. Vi får se om vi gör ett till kalas eller om vi låter det vara. Kanske sätter jag på honom samma kläder & tar lite kort med mig, bara för att liksom.. Sådan fruktansvärd otur jag har altså. Vad är oddsen?! Tack för all omtanke hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 16:57:56
URL: http://annatotti.se
Postat av: louise

Började oxå nästan gråta. Massor av kramar

Svar: Tack kära du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 17:33:23
Postat av: Marie

NEEEEJ!! Oj vad mitt moders hjärta värker för dig! Att missa sitt första barns ett års kalas, vilken mardröm! Åh lilla vännen! Hoppas att du mår bättre idag. Skönt att du fick vara med om den viktiga morgon sången till lille August.
Kram

Svar: Ja det känns verkligen som en mardröm just nu. Så fruktansvärt besviken är jag.. Jag måste tänka på vilken fin morgon vi hade & fokusera på allt det roliga då. Om några dagar kommer det kännas bättre <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 18:10:15
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Linda

aaahhh neeeej.... Stackare! Krya pa dig snart och sedan far ni tre fira August igen sa att du far vara med!

Svar: Tack <3 Ja vi kanske firar om igen. Vi får se hur det känns om ett par dagar.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 18:22:18
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Alexandra

Neeej! Känner verkligen med dig! :( Det är ju något man inte vill missa men samtidigt är det inget man rå för. Tänk iaf på att august var ju iaf pigg och kunde fira sin födelsedag. Usch. Vad trist men hoppas iaf att august fick en fin dag. .

Svar: Ja han hade en fin dag. Det är ju det som är det viktigaste <3Känns så hemskt snopet bara att ha planerat & fixat allt i evigheter & sedan snubbla på mållinjen..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 18:56:23
Postat av: mikanilla.blogg.se/mikanilla

neeej usch så tråkigt!

Svar: Ja så himla trist! :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 19:21:28
URL: http://mikanilla.blogg.se/mikanilla/
Postat av: Nina

NEJ! Stackars, stackars dig :-( Åh fy vad jag tycker synd om dig. Det får ju bara inte hända, oddsen för den oturen du hade kan jag knappt räkna. Hoppas du och Andrew kan fira honom igen, även om det såklart inte blir detsamma. Skickar största, varmaste kramarna till dig, finaste Jenny ♥

Svar: Men precis! VAD är oddsen?! Jag som inte varit magsjuk på över 4 ÅR! Och just precis DÅ. Näe. Fan vad arg jag är. Och besviken!Men det kommer kännas bättre om ett par dagar.
TACK fina du för alla fina ord & alla kramar <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 19:38:24
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Anna

Men kära du! Åh, jag känner verkligen med dig!!

Svar: Tack fina <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 19:39:20
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Åhhh nej :-( Fy vad tråkigt, vad ledsen jag blir för din och er skull. Hoppas att du kryar på dig snabbt och att de andra håller sig friska så att ni får fira August, ni tre tillsammans.
Ta hand om dig! Massor med krya på och styrke kramar till dig <3

Svar: Tack fina fina du <3 Ja jag hoppas verkligen inte de andra blir sjuka. Andrew ser inte alltför kry ut just nu tyvärr. Så jäkla tråkigt detta!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 20:11:07
Postat av: Sara

Nä usch! Tycker verkligen synd om dig... :( Krya på dig! Kram på dig

Svar: Tack fina du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 20:17:05
Postat av: Malin - Edwins mamma

Neeej fasiken vad tråkigt :((((((( Stoooor kram på dej fina du o krya på dej!

Svar: Åh tack fina du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 20:48:33
Postat av: Annso

Nooooooo! Det som inte fick hända. Lillskruttan då. :( Fy fan vad trist. <3

Svar: Hur höga är oddsen liksom?! Jag har inte varit magsjuk på 4 år!! Så jävla tråkigt.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 21:03:57
Postat av: Anonym

Kram älskade du, det kommer så många födelsedagar framöver, det är det du måste fokusera på nu. Detta året minns han inget från och du var ju med halva dagen, sedan har du pyntat o fixat så att han fick en fin dag. Tänk positivt nu, älskar dig! Kram igen från mamma.

Svar: Jag vet mamma.. Och om några dagar kommer det kännas bättre. Så himla snopet just nu bara.. Älskar dig.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 21:12:01
Postat av: Frida

Åh, får alldeles ont i hjärtat. Så tråkigt! Men nästa år, då blir det en fantastisk dag för hela familjen. Kram!

Svar: Åh tack fina du för pepp <3 Ja nästa år hoppas jag blir bättre!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 21:30:02
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Sandra

Neej fy vad trist, stackare.. Krya på dig!

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 21:40:40
Postat av: Trees, mamma i London

ÅÅÅh neee :( <3
Men duuu, August VET och kommer alltid veta hur du la ner hela ditt hjärta på hans första födelsedag!!
Men gud jag förstår :( :( Jättetråkigt! (mer än jättetråkigt) Krya på dig finaste jennybenny :*

Svar: Ja som tur är så kommer han inte minnas att mamma inte var där, det är bara jobbigt i mitt hjärta just nu. Men det kommer känna sbättre snart. Vi fick en sådan himla fin morgon iaf <3 Tack fina för omtanken!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 21:59:51
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Trees, mamma i London

jjj

2013-02-18 @ 22:00:20
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Hanna

Men nej!! <3 Å vännen, vad ledsen jag blir för din skull, börjar nästan gråta jag med..! Jag förstår verkligen att du är jätteledsen men tänk vilken perfekt morgon ni ändå hade tillsammans, då du och Andrew fick fira August ordentligt (det var ju m er allt började!). Det kommer komma mååånga fina högtidsdagar framöver som kommer bli helt perfekta. Förstår att det inte är nån direkt tröst nu, men August fick iaf en fantastisk födelsedag m bästa starten ju! Krya på dig vännen så får ni hitta på ngt mysigt tillsammans sen för att fira lite extra! Tänker på dig! <3 många många kramar! <3

Svar: Sjukt ledsamt. Verkligen.. Mn det kommer kännas bättre om några dagar då jag fått smälta allt. Och visst måste jag tänka på vår perfekta morgon. Den var verkligen helt underbar <3 TACK fina älskade du!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:02:23
Postat av: Frida - Vita Villan

Nej men åå! Det vill man ju bara inte missa! Så himla tråkigt ju! Men det är ju sånt man inte kan rå över.
Hoppas iaf du känner dig bättre!
Och försök att inte tänka på det. Det är bara du som mår dåligt över det. August kommer ju inte minnas att du inte var med. <3
Kram

Svar: Näe det är verkligen en dag man inte inte vill missa..Men som du säger så är det bara jag som lider av det & det kommer säkerligen kännas bättre om ett par dagar <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:06:41
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Joanna

Usch, magsjuka är ju något av det jobbigaste man kan få också, Gud vad tråkigt. Du får krya på dig :)

Svar: Ja fy altså. Hemskt!Tack snälla!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:07:18
URL: http://itsjoanna.blogg.se
Postat av: Ida med en tår i ögat

Oooooohhhh nooooooooo!!! Jag fick tårar i ögonen!!! Ååh, vad jag lider med dig!! Stackars dig! Tur du har massor av fler fantastiska dagar och kalas framöver dig!! Kram :-)

Svar: Ja jag måste tänka framåt & positivt. Om några dagar kommer det kännas bättre <3 Tack för omtanken & Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:20:56
URL: http://Http://idaceciliadanielsson.blogg.se
Postat av: 2-barns-mamman

Men fy!! För det första är ju magsjuka det värsta att få, hu!! Sen så oerhört tråkigt och ledsamt att missa sin godings ettårs-kalas!!!
Hoppas du mår bättre nu i alla fall! Annars krya på dig!

Svar: Tack kära du! Ja magsjuka är verkligen det värsta som finns! hemsk timing altså..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:27:01
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Åmen fyyyyyyyy!!!! :( :( :( Såååå högst ironiskt, stackars stackars dej, å stackars honom som inte kunde visa mamma!

Svar: Så hemskt ironiskt!! Jag har inte haft magsjuka på 4 ÅR! Varför just precis DÅ?! Gah. Det kommr kännas bättre om några dagar..
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-18 @ 22:28:21
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej usch och fy stackars dig! Magsjuka kunde inte komma mer olägligt och du har all rätt att vara ledsen, såklart. Styrke kramar

Svar: Näe vad är oddsen liksom? Sjuk olägligt. Suck! Tack för omtanke <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-19 @ 11:30:45
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Marléne - mamma till Nova och Noel

Åh men stackare där!!! Förstår verkligen att du är besviken. Tur att ni tog så många fina bilder så du/ni kan bevara minnena. Och det kommer fler födelsedagar. Lovar att alla födelsedagar framöver kommer känns lika speciella! Kram och krya på dig <3

Svar: Tack kära du för peppen & alla fina ord <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-19 @ 11:54:43
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se
Postat av: Carro i Norrland

Din stackare! Krya på dig kramar

Svar: Tack <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-19 @ 13:26:08
Postat av: Anonym

Åh nej! Vilken mardröm :( Det ser iaf ut att ha varit ett superfint kalas och att August hade kul! Hoppas du mår bättre snart! xx

Svar: Tack snälla rara <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-19 @ 15:44:24
Postat av: Anna

Men stackare. I know the feeling, jag fick kräksjukan för nån vecka sedan. Du var där fysiskt och i tanken var du med honom om man får trösta lite <3

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-02-21 @ 19:50:51
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Brattbergskan

ja usch ja. själv grät jag en skvätt för att alla var sjuka på Nils första julafton. men på nått sett är det 'bra' att det händer just i år...eller nej nu ljuger jag. det är skit! jla skit är det!

Svar: NÄE. Det finns verkligen inget bra med det! Bara skit skit skit är det. Kan inte fatta att vi var sjuka BÅDE jul & första födelsedagen. Vad är oddsen liksom?! Orättvist är det. Blä! Hoppas verkligen vå båda får fira med pompa & ståt nästa jul & födelsedag!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-01 @ 03:53:46
URL: http://www.brattbergskan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0