Bästa stunden på dygnet

Älskar denna stunden på dygnet då August somnat i mina armar för natten.
Ibland när vi påbörjar nattningen kan jag önska att det ska gå fort så jag kan börja laga iordning middagen, men när han blir sådär härligt tung i hela kroppen, stryker sin hand över min kind (han måste alltid klappa på mig för att kunna somna. Goa Älsklingen!) & börjar ge ifrån sig söta små "sömnljud" så smälter hela jag & jag vill sitta där i fotöljen hela natten med mitt fina barn i mina armar ❤
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vad mysigt!

Svar: Jaa sååå mysigt! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 06:38:07
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Vad underbart mysigt det låter! Här hemma måste T också somna med en hand på mitt ansikte typ. Väldigt gosigt. Tänkte bara fråga om August lätt blir nattad av någon annan än dig? Här är det nämligen väldigt svårt tyvärr.. Känns nästan omöjligt att försöka låta t.ex. farmor försöka så man kan få gå ut på tu man hand med sambon. Det är lika svårt för sambon att natta också. Har du nåt tips? Kram och gott nytt år!

Svar: tyvärr har jag inga tips :/ Andrew kan lägga honom men ingen annan. Eller.. min mamma kunde faktiskt natta honom när vi var här. Men hon tog verkligen sin tid & såg till att han sov innan hon stoppade ner honom i sängen :) Man måste verkligen ta sin tid med vår lilla herre. Stressar man, känner han av det på något knasigt vis & vääägrar att somna ;) Dom är allt bra busiga våra knyten! Vet inte riktigt hur man ska öva på att bli nattad av någon annan då vi inte har någon som kontinuerligt kan hjälpa till :/ Har ni familj nära? KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 08:08:27
Postat av: Karin

Från Karin. Ej anonym sorry, iphones fel.

2013-01-02 @ 08:09:41
Postat av: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Ja, lite mixat men bara man kommer in i det så är det ju alltid skönt med rutiner :) Nej Micke jobbar alldeles här borta, men vi har varit hemma sedan mitten på december pga sjukdom sedan julledighet så vi har varit hemma några veckor tillsammans nu :)

KRAMAR

2013-01-02 @ 11:20:31
URL: http://madeleines.se
Postat av: Pernilla Chis

Känner igen det där så väl!
Myyyyysigt :)

Svar: Visst ä det sååå mysigt! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 11:30:52
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: storasyrran

Mys med barn som sover i famnen är det bästa! Då glömmer man lätt sömnlösa nätter och gnälliga dagar! God fortsättning till er! Det är så kul att följa er!

Svar: Ja det gör man verkligen! Allt skrik & gnäll är förlåtet på en millisekund! Underbara barn! :) Och TACK för dina fina ord! Det värmer så gott i hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 11:32:21
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Jenny från Karlstad

Jag känner igen det där.......åhh så mysigt :-)
Det är verkligen underbart när de små sover i ens famn.

Svar: Ja det är ju så underbart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 16:06:18
Postat av: Nikita

Äter ni alltid middag då August somnat ?
Blir de inte sent ? Fast man kanske gör så i USA ?

Härligt me tacksamhets listan :-) ja kör ju måndags listan lite samma :-)

Svar: Nästan varenda dag äter vi middag runt 7 på kvällen, om inte lite senare :)När jag flyttade hit så tyckte jag att alla åt SÅÅÅÅ seent. Men Andrew kommer inte hem förrän runt 7 & eftersom August lägger sig redan strax efter 6, så äter inte jag med August utan väntar på Andrew :) På helgerna äter vi tidigare tillsammans.
Innan August kom till världen & både jag & Andrew jobbade i NYC, åt vi ofta middag runt 8 ;)

Jaa jag blev lite inspirerad av din fina måndagslista! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 19:46:41
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Samma här, lillen skriker förtvivlat och sträcker ut ena armen i vaggan och lägger sig liksom å sidan för att jag ska se hans arm tydligt... "håll i mig" typ ;) Gulle... (å stackarn som är så rädd utan sin mamma!) Å så kramar han min hand som en liten kattunge och liksom "trampar" och masserar min hand, och jag stryker honom över kinden om & om igen.. det tycker han om.. Godingar vi har!

Svar: Åh så sött!! Dom är så himla goa altså!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-03 @ 21:11:43
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Ljuvligt! Det är vad det är!

Svar: Jaa verkligen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-18 @ 22:10:00
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0