Fråga på!!


Kommentarer
Postat av: Moi!

Inga frågor dock vill jag bara säga att dina ögon i denna video är helt fantastiskt fina :D

Svar: Men TACK du anonyma fina människa!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-24 @ 19:14:55
Postat av: Anna

Vart i NY bodde ni?

2013-01-24 @ 19:40:20
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Linda

Hur har det funkat för dig med visum i usa? Blir man amerikansk medborgare om gifter sig med en amerikan? Jag har noll koll på hur sånt fungerar :) hur uppfattar du deras system om man kommer som utlänning, är det lätt, svårt, omständigt, krångligt? :)

2013-01-24 @ 20:36:09
Postat av: Frågor :)

När du & Andrew hade gift er, var det då svårt/krångligt att få visum och stanna?

Vad har du för framtidsplaner? Vill du börja jobba?

Hur känns Nashville i jämförelse med NYC?

2013-01-24 @ 20:40:54
Postat av: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Åh tack!! Visst är det gulligt? Annorlunda! Älskar det!! :D

Kramar till er!

2013-01-24 @ 21:04:56
URL: http://madeleines.se
Postat av: elin - mamma till Signe

haha mitt i sverige typ. Men tar inge lång tid till stockholm så vore sååå kul att träffa er!:-)

Fråga:
Vad är fördelarna med USA emot Sverige?
Hur funkar det med föräldrarledighet. Måste man ha sjukförsäkring för att inte bli ruinerad av allt man ska göra på sjukhus?

2013-01-24 @ 21:21:47
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Jag undrar vad den störts omställningen var då du flyttade till nytt land, vad var svårast att anpassa sig till??
Och i vilka situationer känner du dig som mest svensk? Förutom då du låter A sova ute i barnvagnen då ;-)

PUSS fina du!!!

2013-01-24 @ 21:23:01
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Jennie

var de mkt jobb för dig att flytta och var de jobbigt att lämmna allt när de väl skulle ske den dagen? eller klart jag förstår att de var de men du förstår jag mennar hoppas jag :-S trivs du bra i USA? hur brukar vädret vara när de gäller årstider osv? Sen vill jag bara säga att August är såå söt liten kille :-)

2013-01-24 @ 21:24:36
Postat av: Josefin

Hej

Jag undrar om ni tog reda på kön på bebisen när du var gravid eller om det var en överaskning?

Så undrar jag funderar ni på fler små inom närmsta tiden? :)

2013-01-24 @ 21:37:16
Postat av: Från rosenskimrande till ilsket rött- det ljuva familjelivet.

O vad skoj! Jag har tre kanske konstiga frågor.
Stämmer det att folk är sjukt dåliga på att gå ut med sina hundar i USA?
Är du troende? Om inte, hur är det att vara ateist i ett så pass religiöst land?
Hur o var gifte ni er? :)

Kram!

2013-01-24 @ 22:12:22
URL: http://www.johannaolinnea.wordpress.com
Postat av: Sara

Hej hej!
Vill först och främst säga att din blogg är underbar! Läser dagligen och gillar att du är så jordnära och verkar vara så genomgo!

Min fråga är vilka skillnader du och Andrew har gällande uppfostran? Har för mig att du tidigare har sagt att ni hade åsiktsskillnader gällande det och undrar därför vad för skillnader det är.
Mest nyfiken då jag själv har en som på 7 månader och ibland kan jag och sambon ha olika åsikter... :)

Kram

2013-01-24 @ 22:15:02
URL: http://saradelahara.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har en toppen blogg!!
Några frågor, är det Andrew som försörjer? Får du någon mamma penning eller liknande? Ni har ett väldigt fint hus osv är det vanligt i USA eller ligger ni över medel?

Och en sista fråga , har du alltid varit smal? Försöker gå ner några kilon... Några förslag? ;)

2013-01-24 @ 23:02:18
Postat av: Anonym

Hur gammal är Andrew?
Var beslutet att stanna i USA svårt att ta?
Vad saknar du i/med Sverige? (Förutom vänner och familj)
Vad är mindre bra med USA?
Tror du att ni kommer att bo i Nashville föralltid?

Massor av nyfikna frågor. Hehe

2013-01-25 @ 00:56:41
Postat av: Anonym

Hur kommer det sig att du och Andrew gifte er så fort? Är han/hans familj jättereligiösa eller så, så att ni var "tvungna"?
Tack för en JÄTTEFIN blogg, är inne och kikar varje dag, men är visst dålig på att kommentera! :p

2013-01-25 @ 08:07:32
Postat av: Karolina, mamma till My ❤

Jag har massa matiga frågor! :) Va kul med frågestund! Vilken / vilka är dina favoriträtter? Vilka 3 rätter tycker du att du lagar bäst? Kan du inte börja dela med dig av recept eller bilder på Vad du äter ibland? Och vad August äter? Det e så kul med inspiration :) Ett inlägg för ett tag sen när A var sjuk så åt han något på flaska på natten.. Tror de hette yog nåt, vad är det och finns det i Sverige? Stor kram

2013-01-25 @ 10:38:13
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Cecilia

Åh, så kul! Nu ska jag passa på att fråga något som jag har funderat på länge. Det är så att jag är precis hemkommen från att ha varit Au Pair i England, dock stannade jag bara i knappt tre veckor, men ändå. Jag hade så fuktansvärd hemlängtan och tänkte att detta kommer ju aldrig gå. Det kan jag ju säga att det inte gjorde eftersom jag åkte hem, så klickade inte familjen och jag riktigt heller. Kulturkrock och missförstånd.
Ja, nu blev det mycket text, haha, men min fråga är: Hur hanterar du hemlängtan? Skype och ringa kan man ju göra men när allt bara känns så himla fel och jobbigt, vad gör du då?
Jag vill ju bo i England, vill träffa min engelsman och få tre fina barn ;) Att prata engelska är något av det roligaste jag vet men just nu känns det fel. Får nog låta det gå ett tag och lämna det här med au pair bakom mig.

Hah! En hel livshistoria fick du nu, men måste bara säga att din blogg är så otroligt rolig att läsa! KRAM till hela familjen! :)

2013-01-25 @ 11:36:11
URL: http://ceciliabarnes.blogg.se
Postat av: Myh

Klickar mig in här varje dag, men kommenterar sällan. Får bli bättre på det ;)
När kommer video från övervåningen i ert hus? Är så nyfiken på hur det ser ut mer hos er. Och sen undrar jag vilka de största skillnaderna som du och Andrew har när det kommer till barnuppfostran? Hur löser ni det när ni tycker helt olika?

Kram!

2013-01-25 @ 13:31:04
URL: http://lifeofmyh.blogg.se
Postat av: Heidi

Hej! Hur många unika besökare har du i snitt varje dag?

2013-01-25 @ 13:53:26
Postat av: Bella

Hej. Har nyligen börjat läsa din blogg och fastnade direkt för ditt lättsamma och fångande skriveri.
Nå, till min fråga.
Här i Sverige så diskuteras/ informeras och kommenteras det ju flitigt kring miljöproblemen/ klimatförändringar samt de gifter som finns i både mat produkter men till exempel och leksaker och som innehåller cancerframkallande ämnen.
Jag är själv gravid med mitt första barn och funderar mycket kring det här, för nu måste ju jag se till att värna om planeten extra mycket då jag själv sätter en liten knodd till världen.
Det är ett ångestframkallande ämne men nog så viktigt och jag tycker det är super att Sverige har ett så informativt system kring detta.
NU till min fråga; hur mycket pratas det om miljöproblem och klimatförändringar samt förbättringar som kan göras i USA?
Fördomsfulla jag har fått bilden av att USA är ett land som trots sin utsatthet sätter händerna för öronen och blundar...

Ha en suverän helg.
Kram

2013-01-25 @ 14:08:55
Postat av: Linda

Jag har en fraga. Jag vet att du har sagt att Andrew jobbar inom musikbranschen. Vad ar det exakt som han gor?

2013-01-25 @ 18:35:24
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad kostade dina fina ringar?

2013-01-25 @ 18:55:05
Postat av: Anonym

Vad är ditt drömjobb?

2013-01-25 @ 18:55:37
Postat av: Anonym

Hur många barn vill du ha? Kommer ni flytta till Swe nån gång?

2013-01-25 @ 18:56:21
Postat av: Alabamasthlm

Lär mig hur jag får mitt barn att sova på natten!!!

2013-01-25 @ 21:33:01
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Linda

Din blogg är toppen! Så spännande att läsa. Min fråga, hur kommer det sig att ni flyttade till Nashville? Kände ni någon där innan?

2013-01-25 @ 22:34:17
Postat av: Camilla

Har du några tips på vad man inte får missa när man är i new york, ska dit i september men en kompis och letar mycket efter bra tips! :)

2013-01-26 @ 00:10:23
Postat av: Linnéa

Hej Jenny!
Min fråga till dig är; Saknar du inte värmländskan? :)
Hoppas allt är bra med dig, alltid kul att läsa din blogg!

2013-01-26 @ 16:19:15
URL: http://linylootus.wordpress.com
Postat av: Sa

Följer din blogg nästan dagligen men kommentarer aldrig! Vart i nashville bor ni, exempelvis green hills osv? Har bekanta som bor där!

Svar: Vad kul att du kikar in här & uppskattar bloggen!! :) vi bor i Brentwood :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 13:40:04
Postat av: Sa

Olej ja då är det ju inte sådär jätte långt ifrån där mina bekanta bor som för övrigt bor i belle meade :) Fortsätt med alla härliga inlägg :D

Svar: Men vad roligt! :) Du får hälsa dom från mig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 17:26:19
Postat av: Carro i Norrland

Hej Jenny. Tack för en underbar blogg! Ska bli bättre på att kommentera från och med NU:-)
Jag har lite frågor om yoga, för några år sen så testade jag på kundaliniyoga och blev så förtjust i yoga, men kursen tog slut och inte förrän nu ca 3 år senare har jag skaffat träningskort på ett ställe som erbjuder yoga.
Inför första passet var jag såå peppad, men oj vad dålig jag kände mig, som en elefant i en porslinsaffär, denna yoga har mer fokus på fysisk styrka. Träningsvärken var inte att leka med hahaha!

Mina frågor till dig är; hur upplevde du dina första yogapass? Tog det lång tid innan du kände en skillnad på kroppen, mjukare, smidigare osv?
Ska jag fortsätta gå på yogapassen fast jag känner mig som den stelaste människan i rummet, blir det bättre?
Kramar från Norrland

2013-01-27 @ 18:12:57
Postat av: Tilda

Jättejättefin blogg men en sak som är lite trist är att det inte verkar att gå till "tidigare inlägg" när man läst en sida på bloggen. Om man t.ex. klickar på kategorien "Gravid" så kan jag bara läsa de 10 (eller vad det nu är) inläggen som syns men inte längre! det går som inte att klicka sig vidare till tidigare inlägg...vilket jag tycker är jättetrist då jag inte följt din blogg så länge och ibland är nyfiken på att veta mer :)
T.ex. så har jag småundrat nu länge vad ni har för barnvagn? försökt kolla bakåt i inläggen om du skrivit något om den nångång men det är svårt när man bara ser några få inlägg per kategori !

Svar: Ååh jag veet! :( Min bloggdesigner hoppade av så jag letar efter någon som kan hjälpa mig med detta. Så himla tris. Försöker att fixa till något tillfälligt just nu. Kanske funkar det nu? hojta till!! :)Så himla glad att du hittade hit & är nyfiken på mitt liv! välkommen <3
Vi har en buggaboo Cameleon btw :)
KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-27 @ 21:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0