Glad Lördag!

Det blev ytterligare en nästintill sömnlös natt då August ville sova med mig, som natten innan.
Grejen är den att han upptäcker ganska snabbt att det inte alls är vad han egentligen vill då han inte är riktigt sjuk.
Så han bökade & knorrade & krånglade mest hela natten. Tror också att han var hungrig. Igår åt han nästan ingenting. Bara nedvattnad yogurt & lite äppelmos på kvällen. Så jag fick ge honom två flaskor med yogi under natten som han sörplade ner superfort.
Andrew kom in & tog honom vid 5 på morgonen som tur är.
Var dock tvungen att stiga upp runt halv 8 eftersom vi har städfirma som kommer.
Snacka om att välja fel dag!
Eller.. jag ska väl visserligen inte klaga ;)
 
Nej. Nu får vi dra på oss den positiva attityden!
 
  • Jag är väldigt tacksam över att jag får mitt hem städat & skurat!
  • Och tacksam över att August börjar bli frisk.
  • Överlycklig över att Andrew är hemma
  • Att solen skiner & det är massa plusgrader
  • Och att det är lördag morgon. 3 dagar kvar av helgledigt för vår del som har måndagsledigt!
Tjoho!
 
NU känns allt riktigt bra igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två småttingar

Fina August.. och du.. Jag är SÅ avundsjuk. Vill också ha städhjälp.

Kramkalas

Svar: bästa investeringen någonsin kan jag säga!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-19 @ 18:02:03
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Haha, ibland känner jag också att "usch måste de komma idag verkligen", men det är ju ändå himla skönt med någon som städar huset åt en. Jag brukar ta med bebisen och fika under tiden och sedan åka hem till någon kompis eller åka och handla. Så himla skönt att komma hem till ett nystädat hem sen!

Svar: Ja visst är det skönt! Jag vågar tyvärr inte lämna då det vår första städerska stal ett par pinaler som låg framme, så nu är jag väldigt paranoid. Sååå tråkigt. Det är ju verkligen underbart att åka iväg när det städas som du gör!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-19 @ 19:01:11
URL: http://fragaugglan.se
Postat av: Hanna Z | Mamma Mode Gravid

Haha jag är lika. Fryser också när det är nån plusgrad och minus ett par grader vill jag knappt gå ut! Sen blir det nog extra kyligt när vi bor precis vid havet också..

2013-01-19 @ 20:03:06
URL: http://hannaz.se
Postat av: Madeleines.se - FotogladGravidMamma

Hahah ja visst är det snällt av henne? Lilla hjärtat :D

2013-01-19 @ 21:29:12
URL: http://madeleines.se
Postat av: Mammi

Vet inte vad jag ska säga..... Vänta tills du har 4 barn - 20 grader och ingen städhjälp plussa på kikhosta för samtliga oxå....= verklighet för ca 20 år sedan... Love you och jag ångrar inget!

Svar: ja du mamma. Jag vet! Fattar inte hur du gjorde, haha. Jag är väl bekväm av mig ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-20 @ 01:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0