Hur jag & Andrew träffades ❤


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Älskar din dialekt!!!!

Svar: Jag vet inte riktigt vad jag har för dialekt längre. Folk säger att jag är amerikaniserad? Stämmer det? haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-10 @ 21:50:39
URL: http://vargdrommar.blogspot.se
Postat av: ellenojag

Tack snälla, vad gullig du är <3
och vilken härlig video, och härlig historia, ÖDET!! ;)

Svar: Verkligen ödet!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-10 @ 22:25:54
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Nora

Jenny! Du verkar vara så otroligt gullig och jordnära! Det är alltid lika härligt med videobloggar :)
Glömde svara på ditt kommentarssvar. Min sambo kommer från Stratford, CT, så lite högre upp längst kustlinjen än New Canaan där du bodde. Han bor med mig i Sverige sedan snart tre år tillbaka :)

Svar: Men åh vad söt du är!! <3 TACK! Härligt att han kom med till Sverige! Kan han svenska nu?
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-10 @ 22:53:20
Postat av: Johanna i CT

Tycker det ar sa roligt med videobloggar... blir sa mer verkligt an bara att lasa en massa ord..:P

Harlig historia by the way! ;) Tycker det ar sa roligt, for har kan man verkligen traffa folk hur som hels/nar som helst och var som helst! Nar jag var i sverige och man sag pa filmer hur par traffades tankte jag, ah det ar ju bara film, sant hander ju inte i verkligheten.. men sa ar det verkligen har..:P

Svar: Men vad kul att du tycker det! :)
Och ja det är verkligen som du säger, här händer verkligen det som man bara tror händer på film! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 00:03:28
URL: http://loppansworld.blogg.se
Postat av: Jenny

Är det rätt så är det rätt, då kör man bara ;) Vad roligt att få höra om hur ni som svensk-amerikanskt par träffades och hur du hamnade i USA.

Svar: Ja vi körde på! ;) Minst sagt, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 08:08:40
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Maria, Livet med tre

Men söööötis då!
Så roligt att få se och höra dig prata :-D
Och ja.. lite amerikaniserad låter du ibland ;-).. de där eehhhh mellan orden, men annars är det ju enbart härlig värmländska!
Vad kul historia! Tänk vad häftigt livet kan vara!

Ha en bra dag när du vaknar! Puss!

Svar: hahahha neeeej. Gud så pinsamt. Oh well! Jag bjuder på den! ;) Och jaa tänk så häftigt livet är!
Puss!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 08:21:02
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Nora

Ja, det är skönt att han är här istället för där ;) Vi hade distansförhållande i ett år ungefär.
Njae, svenskan är väldigt knagglig. Vi pratar mest engelska hemma, men vi kör lite svenska ibland. Han började plugga nästan direkt då han kom hit och utbildningen är helt på engelska, så svenskan har liksom kommit efter lite. Han får ta en intensivkurs sen när han börjar jobba :)

Svar: Andrew tycker också det är jättejättesvårt! Ska bli spännande & se om han kommer klara av att prata flytande om något år eller så :) Det ger mig hopP!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 09:11:35
Postat av: Anna (dOddA)

Måste säga att jag knappt hör någon "äkta" värmländska... ;-) nu hör ju jag grovt Kaaaalstaaaa-mål hela dagarna så det här är minimalt :-P du låter mer som när man hade högläsning på svenskan, med lite amerikansk schvung på det hela;-)

Svar: Hahahaha. Högläsning i skolan! Åh vad gullig du är :) Så lustigt att de som kommer från värmland tycker inte jag pratar värmlänska alls, men de som inte kommer därifrån tycker det hörs väl :) Och det där mer amerikanska schvungen är jag inte så nöjd över ;) Oh well!! hehe. Får träna bort det ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 09:11:48
Postat av: Emma

Tycker alltid videobloggar är så "pinsamma" på något sätt.... Men inte denna, så avslappnat och jordnära, inte alls pinsamt! Jag hör/ser gärna fler videoinlägg av dig!

Tack för en bra blogg :)

Svar: Jag tycker nog att jag är lite "pinsam" men det bjuder jag på ;) Men TACK!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 10:11:41
Postat av: camilla

Ahh vad roligt att höra! Och tänk om en annan kunde vara sådär naturlig med kameran!

Fin fredag!!

Kraaam

Svar: Haha jag tycker inte att jag är så naturlig ;) Men tack!
Ha en fin fredag du med! Eller en fin födelsedagshelg kanske jag ska säga!! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 11:51:23
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Mariana

Du skulle säkert bli en jättbra lärare! Är det något du funderar på ännu? Och vad fint att du lyssnade på din egen intuition gällande gråt och sovande- det är säkert bland det viktigaste man kan göra som förälder!

Svar: Vad snällt!! Ja jag har ju lite lärardrömmar & ni får veta lite mer om det snart... :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 15:02:53
Postat av: Linda

Älskar dina videobloggar! :) ha en trevlig helg!

Svar: Men vad glad jag blir att höra det! TACK! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 15:19:16
Postat av: Maria, Livet med tre

Ha ha ha ... Neeeeej inte alls pinsamt! Jag fattar att det blir så när man slår om mellan språken. Det är du och Montazami liksom ;-)
Ha ha ha ... Näää jag retas!
jag har en kompis som är tillsammans med en engelsman.. hon låter precis likadant om hon precis pratat med honom och växlar mellan språken :-)
PUSS!!

Svar: hahha Montazami! Det är väl ändå en pinsam jämförelse?! hahaha ;) Gulle du <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 18:40:34
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Anna (dOddA)

Haha...Det är bara naturligt att du fått lite amerikansk dialekt. Jag som Hagforsing har börjat "sjunga ut" orden i Karlstad-takt och uttal... DET är illa. Var för sig funkar väl dialekterna men Hagfors/Karlstad-mål i en enda gröt? Mja... ;-) Var stolt över din dialekt, den är du ;-) Jag ska försöka lära mig det själv ;-) <3

Svar: Haha. Ja jag får kanske vara nöjd med min knäppa dialekt ;) Härligt att sjunga istället för att prata! :)
KRAM!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-11 @ 21:54:43
Postat av: Anna (dOddA)

Din Karlstad/högläsnings/amerikanska-dialekt alltså ;-)

2013-01-11 @ 21:56:09
Postat av: storasyrran

Kul att höra dig! Tycker som en del andra att du har en liten amerikansk touch i din svenska nu! Men, men så blir det ju!

Hur reagerade din familj i Sverige när du valde att stanna och dessutom gifta dig så pass snabbt!?

Svar: Roligt att ni hör det där amerikanska! ;) Jag hör inte alls, hehe.
Jaa duu.. Dom var ju ledsna men min mamma & pappa åkte till NYC strax efter att jag & Andrew träffats & fick träffa honom. Och min pappa som aldrig varit vidare förtjust i någon kille jag släpat hem tidigare (hehe) sa till mig att, Han är den rätte.
Dom liksom visste. Kunde känna det. Helt otroligt.
Det var ju skitjobbigt för alla ändå, men det var liksom en långsam process ändå.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-12 @ 23:13:48
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Zarah - mamma till småttingar

Men fina du!

Svar: <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-13 @ 23:44:52
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Anonym

Jag gillar verkligen dina videobloggar!! Keep doing that!!

Svar: Tack snälla du!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-14 @ 11:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0