Ny kategori

Vanligtvis vill jag inte avge nyårslöften då jag är en sådan person som kommer strunta i vad jag lovat om några dagar.
Jag använder mig av "löften är till för att brytas" haha.
Hur som haver.
Förra året var ett väldigt stressigt år som jag tidigare nämnt.
Mina & Andrews olika syn på hur man ska uppfostra ett barn var en liten chock för oss båda, flytten var verkligen stressig, det var extremt jobbigt att bara sova en sammanhängande timme under nätterna i många många månader, vi hade ingen familj som kunde hjälpa oss mitt i allt & vi hade inga vänner här, så vi gick ut på effektiv "vän-jakt" (hehe). Vilket var kul! Men absolut energikrävande.
Så med all denna nya stressen, kunde jag inte stanna upp i vardagen & vara tacksam för det jag faktiskt har!
Varje dag är jag väldigt tacksam för August, men allt annat blev liksom lagt åt sidan.
Även tacksamheten för Andrew tappade jag. Vilket liksom inte får ske!
Men så blev det.
 
Så nu kommer en ny kategori här i bloggen, som jag måste uppdatera minst 3 gånger i veckan.
En tacksamhetskategori!
Jag ska stanna upp, tänka & skriva ner minst 5 saker som jag är tacksam för. Jag vill bli mer positiv & glad i livet!
Och ni måste vara med & piska mig om jag glömmer av mig! OK!?!
Bra! ;)
 
Så nu kör vi!
 
Idag är jag tacksam över att-
  • jag fick sovmorgon till 8.
  • att min förkylning börjar ge med sig!
  • att jag inte har någon träningsvärk från gårdagens Squash
  • jag har ett väldigt stort fint hus att bo i
  • vi ska äta köttgryta till middag med masssaaaa morötter
Sådär ja :) (det tog sin lilla tid.. Illa!)
 
Häng på om ni vill!
 
 
 Så innerligt tacksam över att få dela mitt liv med denna människan!

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Åh det där är ju bra. Jag körde det väldigt länge! Jag skrev varje måndag. Inget förra året dock... Ska nog göra det igen.
Idag måndag är jag glad för...

Det är ett bra sätt att tänka över vad man faktiskt är glad och tacksam för!

Svar: Ja det verkar vara ett bevisat bra sätt att bli gladare faktiskt! :) Så vi kör på! Haka på vetja! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 17:05:00
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Mammi

Jag är tacksam över att mina barn är friska, att jag har ett jobb, att min man står vid min sida, att jag orkar träna trots värk, att jag orkar vara positiv!
Älskar er!!!!

Svar: <3 Älskar dig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 17:36:57
Postat av: Linda

Det ar mycket i livet att vara tacksam over dock tanker man inte pa det sa ofta. Jag gillar din nya kategori.

Svar: Ja verkligen! Jag måste måste bli mer tacksam & positiv! Häng på vetja! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 19:29:06
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: NinaTess

Det där gillade jag. Man borde vara mer tacksam över saker än vad man kanske är =)
God fortsättning.

Svar: Ja verkligen! :) God fortsättning till dig med!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 20:16:57
URL: http://blog.ninatess.com
Postat av: Liilly

kan du inte skriva om hur ni hittade vänner?
Jag är relativt nyinflyttad i en stad och tycker det är sååå svårt att hitta vänner!
Fint inlägg förresten!

Svar: Absolut!! Det ska jag göra :) Jag förstår verkligen hur du har det så jag hjälper gärna till!! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 23:04:19
Postat av: Frida - Vita villan

Det där borde jag ta o hänga på! Kanske inte gör det på bloggen dock. Men man borde verkligen stanna upp mer, tänka på det man har och vara tacksam. De finns ju dem som inte ens har tak över huvudet!
Kram Frida

Svar: Ja det tycker jag du ska göra! :) Vet inte varför jag aldrig tänkt på detta tidigare? Känner mig idag så glad över det jag tidigare listade att jag var tacksam över. Hoppas det håller i sig :) Vem säger nej till att bli lite gladare liksom? :) Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-02 @ 23:38:16
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Ewelina

Mycket bra ide:) Jag använder mig av en app faktisk, haha. Men det funkar mycket bra och så kan man lägga in bilder och betygsätta dagen. plus att den skickar ( om man vill) en påminnelse varje dag , Min kommer vid 22.00, sjukt kul om man är på väg ut en fredag med två glas vin i kroppen .
"gratitude"för 99 cent.

Svar: Åh! Den måste jag ladda ner!! Låter ju som en toppenapp! Tack tack för tips! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-03 @ 01:05:49
Postat av: AnnaMalin

Roligt Jenny, jag har precis börjat skriva en också varje kväll! Jag har gjort det tidigare i livet också och det är riktigt bra tycker jag :-) Var inne på samma spår i bloggen så har länkat till din, hoppas det är ok! Kramar!

Svar: Men vad gulligt av dig! Såklart det är ok ;)Fint att du också skriver en! Hejja oss! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-03 @ 12:56:06
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Lindie

Behöver vekligen ta efter dig & skriva en tacksamhetslista. Tack för tipset!

Svar: Jaa häng på vetja! Vad roligt! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-03 @ 13:09:22
URL: http://onlyanothermother.blogspot.com
Postat av: erikasblogg.se

Hej! Jag hittade hit tack vare Annamalinsrum där hon tipsade om detta inlägget. Å du har ju såå rätt! Jag hoppar också på den här tacksamhetsgrejen och tänker med ha en kategori där jag pumpar ut positivitet i mitt liv. Tack för inspon och så skickar jag dig en stor kram!

Svar: Men vad roligt!! :) Ja häng på! vad kul!Stor kram tillbaka!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-03 @ 17:34:11
URL: http://erikasblogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken bra ide Jenny, jag har varit inne på samma spår, men ännu inte gjort det... Men nu motiverade du mig att haka på! Jag tror faktiskt att det gör jättemkt för humöret, för hur man uppfattar saker och för vilken inställning man får till sitt eget liv! Det finns så mkt att vara tacksam för, oftast ser man bara det man INTE har... Jag är tacksam för att vi håller på bli friska från en seg förkylning, för att jag och min man ska få gå på bio ikväll (yay!), för att min mansom är uppe i vår "nya" utbyggnad och fixar och det äntligen händer saker! Tacksam för mina barn förstås, alltid.

Kram på dig!

Svar: jaaa haka på vännen!! :) Och vad härligt att ni får gå på bio ikväll. Hoppas ni får en underbar dejtkväll!!KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-05 @ 11:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0