Älskade August ♥

August, bara du & mamma är hemma för pappa jobbar denna helgen. (Mally är ju också hemma förstås!)
Men trots att vi saknar att ha pappa hemma, så har vi haft en sådan himla härlig Söndag, du & jag.
Vi har ätit massa god mat tillsammans, gått på promenad, busat, skruvat ihop dina nya små trästolar, hälsat på vänner & badat i deras pool, ätit popcorn framför ditt fravorit tv-program, Skypat med din pappa & haft det såå himla bra.
Denna dagen kommer jag bära med mig i hjärtat länge.
 
Du är så himla klok min älskade skatt. Du förstår så mycket nu & jag riktigt ser hur du suger åt dig allt jag säger.
Ibland testar du mamma för att riktigt försäkra dig om att du förstått rätt, men det är okej, det är ju så man lär sig i livet.
 
Fina barn. Du är 16 månader gammal & kan nu säga "Mjau" när mamma frågar vad katten säger.
Min duktiga lilla lillkorv.
Och så fort du hör ordet "krokodil", vill du att vi sjunger "krokodilen i bilen". Och om mamma inte tittar, så gör du alla rörelser till sången. Då blir det lätt översvämning i ögonen för du är så himla söt så det gör ont i hjärtat.
Ibland hittar jag dig även sittandes i en himla stor bokhög & du bläddrar så fint bland bladen & "läser" för dig själv. Jag kan stå där i flera minuter & bara titta på dig. Jag försöker att liksom filma i minnet.
 
Älskade älskade August.
Du är allt jag någonsin drömt om & mer därtill. Du är så rolig, knäpp, busig & underbar.
Jag älskar att vara din mamma mer än något annat på denna jord.


Kommentarer
Postat av: Frida - Vita villan

Så fint du skrivit! Förstår precis hur du känner! =)
Kram

Svar: Ja jag tror alla mammor förstår.. :) Så himla speciellt & underbart är det! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 07:06:02
URL: http://fridsingen.blogspot.com
Postat av: Mammi

Oh, vad fint...😍

Svar: PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 07:09:46
Postat av: Papppa

<3

Svar: Nu ses vi snart Moffa! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 07:20:31
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Vad fint du skriver. Kärlek. ❤

Svar: Tack kära du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 08:18:09
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: michaela ♥

så vackert inlägg vännen ♥ den största kärleken av dom alla är den till sitt barn. vilken lycka att vi får lov att uppleva det!

Svar: Verkligen den största! Jag blir fortfarande helt tagen av styrkan ibland. Så innerligt tacksam att jag får uppleva detta! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 09:22:44
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: 2-barns-mamman

Så fint skrivet!
Visst är det härlig att mamma-hjärtat kan svämma över så!

Svar: Ja det verkligen forsar över med kärlek ibland. Oj så mycket man älskar de små! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 10:08:15
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Amanda

Så vackert skrivit, det beskriver mammalivet så fint! Kram

Svar: Ja detta mammalivet är så himla känsloladdat. Man måste verkligen skriva ner allt från hjärtat ibland! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 10:27:29
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: ann-sofie

åh vilket fint inlägg!

Svar: Åh tack! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 11:13:26
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

vad mysigt med mamma - son tid! :)

Svar: Verkligen mysigt! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 12:09:04
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Tilde

Gud så gullig han är<3

Svar: Ja han är för underbar! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 12:24:10
URL: http://tildeb.webblogg.se
Postat av: Sara

jättefin bild :)

Svar: Tack :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 12:42:34
URL: http://sarajosefin.blogg.se
Postat av: Anna m Ludde

Ibland måste man stanna upp och verkligen njuta! Gud vad jag längtar tills ni hälsar på så våra grabbar får bekanta sig och vi får visa upp Sveriges framsida! Har du bestämt när? KRAM

Svar: JAAAA!!! :) åååh som jag längtar! jag tror vi pratar om den 8:e eller 9:e? Funkar det? KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 13:08:17
URL: http://annatotti.se
Postat av: Kusin Sarah

Han är så galet likt Jonas på denna bilden. :o
Mycket vackert skrivet. :) Ska bli så kul att få träffa dig igen snart. :) Dock har jag glömt vilka datum ni var i Sthlm! :) Kram

Svar: Tycker du? :) Åh vad GLAD jag blir!! Vi är i sthlm den 7e till 10e tror jag, men ska bo hos några vänner i skärgården ett par dagar :) Vi är dock i KD övriga datum!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 13:25:50
URL: http://svartstearinljus.blogg.se
Postat av: storasyrran

Fina ord. Skriv ut dem och klistra in dem i Mina första år-bok om August har en sån!

Svar: Åh vilken fin ide!! Det ska jag göra! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 13:33:04
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Hanna

Så fint skrivet! Blir lite tårögd bara av att läsa för precis så är det...hjärtat svämmar över av kärlek och man vet att man alltid alltid kommer känna så.. Jag är lite knäpp för jag blir så rörd nonstop nu, kan redan nu föreställa mig Hugo och Lilly vid skolavslutning, student mm mm och det gör lite ont i hjärtat oxå för jag vet hur fort tiden går..haha knäpp jag är! Men försöker fånga tiden som är NU..! Kram t er!

Svar: Åh sådan kan jag bara inte tänka på. Jag VILL inte att August ska växa upp. Fattar inte hur man typ överlever som förälder?? haha. Näe. Vi måste försöka leva i nuet & inte tänka framåt för mycket. KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 20:45:50
Postat av: Emma

Men hallå ska du skriva sådär fina inlägg så får du sätta varnings text. En annan sitter ju liksom och lipar på bussen;)
Tänk att man kan älska dessa små människor så ofantligt, innerligt mycket!!!

Svar: Åh vad söt du är! :) Ja tänk att man kan älska så otroligt innerligt. Ahhh! Underbart! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 20:49:17
Postat av: Annica

Så fint skrivet och så sant! Finns inget mer kraftfullt än kärleken till sitt barn! Så underbart att det knappt går att förstå!
Kram och tack för din grattishälsning till mig :)

Svar: Nej det går verkligen inte att förstå! Så himla underbart! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 21:09:08
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Nina

Kärleken till ett barn alltså, går knappt att beskriva i ord men du gör det så fint! <3

Svar: Nej det går verkligen inte. Jag skulle kunna forstätta i en oändlighet alltså! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-24 @ 21:27:32
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Maria, Livet med tre

Så fint du skriver vännen..
Tänk så roligt att spara sådant för honom att läsa när han blir stor. Det är annat än våra böcker våra föräldrar fyllde i då vi var små.. inget utrymme för sådana här fina kärleksförklaringar där inte.

PUSS fina!

Svar: Tack hjärtat! Ja nu måste jag få tummen ur & printa ner detta. är SÅ dålig på de där börkcerna.. :( PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-25 @ 07:34:05
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Johanna

Så himla fint skrivet. Som mamma till två helt underbara pojkar snart 1 och 6 år så känner jag igen dom där ögonblicket och dagarna. Och idag lyckades du klämma fram ett par tårar..rörd blev jag.
Har följt dig här ett tag nu. Vill bara säga att jag tycker om din blogg jättemycket..rolig läsning helt enkelt. Kram till er!

Svar: Men ååh så GLAD jag blir! :) Nu gjorde du min kväll med dina fina ord! tack snälla du! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-28 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0