Otäck händelse

Idag hände något så fruktansvärt obehagligt att jag måste skriva av mig.
Många gånger har jag åkt till postkontoret för att skicka iväg paket till Sverige, men aldrig har det slutat som det gjorde idag.
Allt var precis som vanligt, till att jag stoppat in August i bilstolen & skulle backa ut från den trånga parkeringen.
Då dyker en väldigt stor man upp vid sidan av bilen & han bara stirrar mig rakt i ögonen.
Jag såg på blicken att han måste varit påverkad & låste genast dörrarna.
Eftersom parkeringen är väldigt trång, så kunde jag inte bara trampa på gasen utan behövde backa ut försiktigt.
Mannen började då dra i förardörren & paniken i mig växte & växte..
Det enda jag kunde tänka på var August.
Han stirrar mig hela tiden i ögonen & jag vågar inte släppa honom med blicken utifall han skulle göra någon hastig rörelse.
Så jag lägger i backen & gör någon slags "fast and the furious manöver" som sliter mannen från dörrhandtaget & jag kan snabbt åka därifrån.
Hjärtat slog så otroligt hårt, händerna darrade & adrenalinet pumpade.
Så fruktansvärt chockad blev jag.
Och livrädd.
Mest för att min älskade August var i bilen..
Turligt nog så gick ju allt bra, men det är fruktansvärt att hemskheter kan hända vart som helst.
Det spelar verkligen ingen roll hur försiktig man är..
 
Är så otroligt tacksam denna kvällen över allt jag har.
Och att vi är oskadda.

Kommentarer
Postat av: Linda

Va otackt och otrevligt! Tack och lov att ni inte blev skadade.

Svar: Ja Tack & Lov!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 04:21:47
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Carro

Men fy fan! Kände mig halvt panikslagen bara av att läsa d! Skönt att du hann låsa dörrarna! Otäckt med påverkade människor sådär.. Man vet ju fn inte vad de är kapabla till. Jag hade säkert freakat ut o kört över honom istället:p Skönt att de gick bra iaf!kram

Svar: haha det fick mig att skratta ;) Jag är dock väldigt glad att jag inte gjorde illa han för då hade vi behövt stanna kvar & hålla på med polis etc. Inte kul här i staterna. Och nte med bebis!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 06:45:07
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Madeleine Hutchinson

Men fyy vad otäckt!!!
Skönt att ni är oskadda och att du kom iväg därifrån så snabbt.
Stor kram

Svar: Ja fruktansvärt obehagligt! Hua.. tacksam för att hjärnan arbetade snabbt!
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 06:57:06
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: Pernilla Chis

Usch vad läskigt. Tur att du han låsa dörrarna!!!

Svar: Ja jag är väldigt tacksam att hjärnan reagerade så kvickt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 07:11:18
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Hanna Melkers mamma

Men fyyy va obehagligt! Usch jag fick rysningar! Tur att du kan manövrera som en karl :) puss å kram! <3

Svar: Jag manövrerade som en riktig KVINNA! ;) En man skulle backat rakt in i bilen bakom han. Girl POWAHH! (hehe)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 07:17:08
Postat av: Annica

Usch fy vad otäckt! Vilken tur att du hann låsa dörrarna och kunde ta dig därifrån. Fy fan, jag hade börjat gråta sen alltså!! Knasiga människor det finns där ute!!

Svar: Det gjorde jag också!! När jag väl kommit hem igen så brast det. Fy så hemskt. Och detta ska man skydda sitt älskade barn från?? Hua..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 08:08:40
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Så fruktansvärt obehagligt! Men vilken otrolig sinnesnärvaro du hade som fick låst dörrarna, kunde hålla fast hans blick och sedan bara trampa på gasen och parera ut bilen! Heja Jenny!

Svar: Ja jag kände mig lite som en världsmästare till rallyförare! Otroligt tacksam att kropp & knopp reagerade så snabbt.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 08:09:30
Postat av: Emma

Fy så läskigt!! Tur att allt slutade väl. Men vilken superkvinna du är som handlade snabbt, låste dörrarna och kunde behålla lugnet!!! Heja dig!!!
Allt sånt blir tusen gånger läskigare när man har barn. Men nu vet du ju att du kan hålla huvudet kallt och ta dig ur en läskig situation på ett bra sätt💜 KRAM!

Svar: Kände mig verkligen som en superkvinna! Visste inte att jag hade det där lugnet i kris-situationer. Väldigt tacksam för det! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 08:45:55
Postat av: Elin - mamma till Signe

Men fyyy fasen vad otäckt!:-((
Skönt att du hann låsa dörrarna om er<3

Svar: Ja jag tackar hjärnan att den jobbade så snabbt alltså! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 08:49:12
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Ellinor

Fy, riktigt jäkla obehagligt!

Kram Ellinor

Svar: Ja det var hemskt obehagligt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 09:39:17
URL: http://fam-gudmundsson.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Fy, riktigt jäkla obehagligt!

Kram Ellinor

Svar: Ja det var inte en vidare rolig upplevelse. Men vi hade verkligen tur & jag är så tacksam att vi är oskadda!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 09:39:41
URL: http://fam-gudmundsson.blogspot.com
Postat av: Lovisa - mamma till Nils

Fy vad otäckt! Har en bekant som råkade ut för ungefär samma sak här i Karlstad. Sen jag fick reda på det låser jag alltid dörrarna nu. Tänkt flera gånger "tänk om det skulle hända om Nils satt i bilen".

Tur att ni är oskadda och mår bra. Kram

Svar: HUA!! Ja det händer ju överallt. hemska tanke. Jag kommer definitivt alltid låsa bilen så fort jag kliver in from. nu.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 09:53:49
URL: http://lollovisah.blogg.se/
Postat av: Alabama

Mår typ illa av obehag när jag läser, TUR att du är så grym som ba fixade situationen!!

Svar: Borde definitivt söka till Fast and the furious 6. Helt sjukt att hjärnan funkade i den hemska situationen.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 10:11:02
URL: http://www.alabamasthlm.se
Postat av: Malin Hedlund

Nej fy vad otäckt!! TUR att allt gick så bra vännen!! <3 Stor kram!

Svar: Ja verkligen! Jag tror nog att storebror höll ett vakande öga där & hjälpte till lite <3KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 10:50:55
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Malin - mamma till Isabella ❤

Fy så läskigt! Inte illa att du handlade så fort och kunde behålla lugnet!!

Svar: Jag trodde faktiskt inte att jag skulle ha det där "lugnet" i en sådan situation. hemskt tacksam över att hjärnan jobbade fort!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 11:13:29
URL: http://malinbloggar.wordpress.com
Postat av: Malin - Edwins mamma

Men fyyy! Tur att allt gick bra! Kram på er

Svar: Ja jag är otroligt tacksam att vi kom undan!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 11:47:57
Postat av: emma sofie

Fy vad läskigt! Sånt är jag livrädd för när det gäller barnen. Det är som du säger, så lätt att råka ut för sånt och jag vill inte för allt i världen att mina barn ska råka ut för det. Jag blir rädd bara jag tänker på det!

Svar: Ja & man vill ju inte vara paranoid & tänka hemskheter i förväg, men de händer ju faktiskt. Usch! :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 12:36:08
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Jennie

Fy vad otäckt tur att ni e oskada kram på er!

Svar: Ja det var himla obehagligt alltså.. Kram!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 14:43:32
Postat av: Annso

Men fy. Tur att du är kvicktänkt. Usch. Var rädda om er.

Svar: Ja jag kommer då alltid att låsa dörren direkt jag kliver in i bilen i fortsättningen.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 16:52:00
Postat av: Carro i Norrland

Men fy så läskigt låter ju som en skräckfilm:S Tur att du hann låsa och att ni kom er därifrån.

Svar: Ja himla otäckt var det!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 17:52:10
Postat av: Trees, mamma i London

Ne fyyyyyfan va läskigt! Att han tar tag i dörren ger mig rysningar bara jag tänker på det!! :(
Förstår att du fick hjärtklappning.
Skönt att allt gick bra <3 <3

Svar: Ja jag tror hjärtat stod still för några sekunder. Usch så rädd jag blev. Otroligt tcksam över att allt gick väl <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 18:05:13
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Jenny

Som i en skräckfilm! Nästan synd att du inte körde över honom så han inte kan göra samma sak igen...

Svar: Verkligen som en skräckfilm!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 18:50:17
Postat av: Anna

Usch. Förstår paniken. Tyvärr kan man nog inte resonera med sådana människor, det är mest skrämmande. Att de är så oberäkneliga. Grymt bra gjort av dig! Hade också börjat gråta av chock och stress efteråt. Kram på er! Ps. Brukar inte am. bilar automatiskt låsa dörrarna när man startar motorn? Det gjorde vår hyrbil i staterna.

Svar: Nej man kan ju inte det. Så hemskt obehagligt. Och värre blir det då man får bära vapen i Nashville, så det är ju första tanken som far genom huvudet. Hua!!
Och ja alla bilar låser sig automatiskt, men man måste börja rulla först :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 20:20:22
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Ida Nilsson

Men oj, jag hade också blivit jätterädd! :O Men bra att du försökte vara lugn, det lönar sig i sådana situationer :)

Svar: Ja jag är väldigt tacksam att min hjärna funkade så i en stress-situation. Det har inte hänt förut så jag är glad att detta är hur jag reagerade! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 20:47:24
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Malin Hedlund

Sv: Det gjorde han garanterat <3 Tror också han är med och hjälper till lite då och då, och finns er nära hela tiden. STOR kram!!

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 21:17:45
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Hanna Melkers mamma

Ja självklart backade du som bara en kvinna kan! ;) mannen hade ju backat på bilen som du skrev ;) puss

Svar: Precis! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 21:39:28
Postat av: Ida B

Läbbigt! Usch! Nu kommer det en fråga här också. ;) har ni nån typ av "slum" i Nashville? man ser att det finns endel av det i amerikanska filmer. Vet ju inte hur stort Nashville är riktigt men jaja. :)

Svar: Verkligen!! Det är extremt slummigt på många ställen. Vi är ju fortfarande in The South. Memphis är dock typ 32976 gånger värre. Fy så obehagligt det är ibland. Och att man får bära vapen gör ju inte saken bättre. Iiih.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-05 @ 22:05:26
Postat av: Jenny

Men vad läskigt! Fy stackare, Jenny, tur att det slutade bra och tur att August är såpass liten att han antagligen inte han uppfatta det läskiga.

Svar: Nej han förstod tack & lov ingenting! Han kan ju inte se pga. att han är vänd åt andra hållet. Puh! Otäckt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-06 @ 04:04:21
URL: http://jennyimaine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0