Saker ni inte visste om mig

Jag blir så jäkla glad av att läsa kommentarer till tidigare inlägg att hjärtat slår lite volter.
Ni är så fiiina! Och jag vill ha varenda en av er här så jag kan krama er & umgås & lära känna er lite bättre!
 
Ok. På tal om att lära känna lite bättre, så skriver ni ju så himla fint om mig hela tiden.
Tänkte döda er fluffiga Jennybenny-fantasi med lite fakta om mig.
Saker ni inte visste liksom.
 
  • Jag är sjukt envis. Denna egenskap ser man kanske inte ofta som vän. Andrew får dock smaka på detta ofta. Ofta!
  • Om man ställer in en dejt el dyl. så blir jag skiiit sur! Om det nu inte är magsjuka osv så det är förståeligt. Men ni vet sådanadär konstiga bortförklaringar sistaminuten. AVSKYR & blir inombords tokförbannad.
  • Jag tvättar mig ibland under armarna när jag luktar illa istället för att duscha. Sjukt ofräscht!
  • Jag petar näsan.
  • Jag minns inte alltid allt man säger. Faktum är att jag glömmer ofta jättemycket av en konversation. Och jag minns aldrig nya namn. Sjukt glömsk för att jag inte alltid "lyssnar".
  • När jag druckit 3 öl, så kommer jag verkligen inte ihåg vad vi pratat om. Jag glömmer samma sekund som det når örat ungefär.
  • Får typ panik när folk ska komma hem till oss. Kan städa dörrlister osv innan. (Tack mamma för den egenskapen)
  • Jag ursäktar mig alltid då jag lagat mat åt gäster & säger att det inte alls är så gott som det brukar. Flera gånger! Sjukt tråkigt för gästerna som får sitta & lyssna på mitt ältande om att jag skulle använt mindre salt typ.
Yep där har ni lite fakta om denna damen!
 
how do you like me now?! ;)
 
Hoppas ni har en FAB start på denna helgen!
Fredagspussar i massor!
 

Kommentarer
Postat av: Aida

Näpp, funkade inte! Gillar dig fortfarande lika mycket :D
- känner igen mig i det där att städa hela lägenheten när man ska få gäster, och listerna - ja det har faktiskt hänt, haha!

Svar: Åh <3
Ja det där jäkla städandet altså! Sjukt beteende egentligen. Som att gästerna skulle dra fingret på dörrlisten & ba "näe fy vad dammigt, vi drar" haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 08:55:31
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: elin - mamma till Signe

haha du och jag är lik på alla punkter;-D

Svar: hahahah. Åh. Du & jag!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:03:01
URL: http://flieo.blogg.se
Postat av: Ida

Kan nästan instämma på alla punkter! Det där med dörrlisterna är sjukt störigt! Håller också alltid på så (har också min mor att tacka för det) men inte sjutton tittar jag om mina vänners lister är dammiga om jag kommer på besök! Haha! :D

Svar: Eller hur?! Och även om jag faktiskt kikar ibland, haha HEMSK JAG VET! så bryr jag mig ju faktiskt inte. jag tänker mer - gud vad gött att de inte är lika knäppa som jag ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:21:14
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com
Postat av: Karolina, mamma till My ♥

Hahaha! Åh vad jag känner igen mig, det känns nästan som jag skrivit det där. Skulle vara kul att ses, kunde vi störa oss på andra morsor som bangade, peta näsan och vara envisa tillsammans.. haha.

Svar: Ja det vore allt det, haha! :) <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:23:57
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Pernilla Chis

Hihi. Ingen är ju perfekt!
Tack för en kul lista. Trevlig helg till dig med!

Svar: Så sant!! Tack & ha en trevlig helg du med! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:49:33
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Dixie

Just as much :)
Har väldigt svårt för folk med minimalt avbokningsfönster. Det är sjukt respektlöst, verkligen inte kul att känna sig bortprioriterad. Och jag tvättar mig net ens - kör bara ny deo ;D
Kärlek!

Svar: hahaha. ååh! Bara ny deo är ännu äckligare. Respekt! ;)<3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:52:40
URL: http://entillskrutt.blogspot.com
Postat av: Zarah - mamma till två små

Nä jag gillar dig fortfarande! <3 ha ha! Jag får också panik innan nån ska komma hem till oss och petar näsan.. Det gör nog jag med ;-) KRAM

Svar: hahah. Åh vad bra <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:53:03
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Josefine

Du verkar vara rätt mänsklig... =)

Svar: hehe ja jag är väl det ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 09:56:13
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Anna m Ludde

Du är ju för söt!!! Hade hemskt gärna bott i ditt grannhus men nu verkar Italien mer troligt. Vilket kan låta glassigt, men det är det verkligen inte! Har ångest inför tanken men samtidigt så funkar vår vardag inte riktigt nu. Speciellt inte om vi skulle få en till!

Jaja, nu är det helg snart och söndag kommer sambon hem! Ha det fantastiskt och peta på i näsan du bara! :) Kram

Svar: Oj Italien!! Ja jag förstår att ni har det jobbigt nu.. :/ <3 <3 <3 Underbart att han kommer hem nu. Så härligt att få lite avlastning & kaske har du saknat honom lite nu? ;)
Det hade ju varit himla fint om han hade velat börja flyga för typ american airlines eller något istället. Du kan ju ta ett snack med han ;) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 10:31:29
URL: http://annatotti.se
Postat av: Lotta S

Haha, vad skön du är! Tycker du verkar vara helt normal och rolig person.

Svar: haha, så bra! ;) Jag är allt lite knäpp också men det får man ta! hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 10:57:32
Postat av: Maria, Livet med tre

Jag gillar speciellt det faktum att du är en näspetare!!!!
;-)
Sen gillar jag att du trodde att detta skulle få oss och avguda dig mindre :-)
Jag gillar dig för att du är du och för att du verkar jäkligt lik mig.. Puss vännen!!

Svar: Sjukt oattraktivt, hahaha. Nä men du & jag är väl meant to be! Vi får bara lura ut vem som ska flytta först ;)
PUSS
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 11:00:02
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Emma

De låter som att de är mig du beskriver, hehe:)
Men jag får för mig att städa på konstiga ställen när vi ska få gäster. Kan tycka att det är skit viktigt att organisera i badrumsskåpet tex. Så de kan jag börja med, innan jag ens städat de viktiga. Något min sambo kan reta sig väldigt mycket på. Städar liksom i fel ordning tycker han ;)

Svar: hahah, åååh <3 i love it! Jag kan typ börja vända ut & in på besticklådan?! sortera osv. Som om att gästerna kommer ha roligare för det? haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 11:26:25
Postat av: Hanna

Nope, sorry Jenny, jag tror detta bara får mig att gilla dig ÄNNU mer..! :) du är ku mänskligt, och ärlig - en väldigt fin egenskap! Och vet du, jag känner igen mig!! Sjukt irriterande m folk som avbokar, speciellt i sista sek, och utan "giltig" orsak! Och folk som kommer försent utan anledning och inte ens BER OM URSÄKT!! Grr så nonchalant!! Om jag nån gång är sen så ber jag om ursäkt flera ggr om! Och paniken när det ringer på dörren till vårt kaos-stökiga hem....och jag inte har städat! Konstigt det där för jag bryr mig inte ett dugg hur stökigt andra har det! Men jag har blivit något bättre...ibland...tänker att om folk inte gillar MIG pga lite (ok mkt) stök så är det ju bara konstigt! :-)
Och tvättat under armarna istället för att duscha...händer ofta..ofta. Hinner ingenting nu för tiden. Tvättar håret en ggr/v (om jag inte ska på nåt "speciellt" mot 5 ggr/v förr..mysigt.
Glömmer efter öl gör jag inte (så vitt jag minns!) men sen jag fick barn så blir jag så sjukt trött av 1-2 glad vin!! Fruktansvärt tråkigt. Bara vin dock. Så vid närmare eftertanke, om (NÄR) vi ska ses och dricka vin så tror jag vi får dricka goda drinkar istället. Fast jag älskar rödvin! Och gärna en el två starbuckskafffe på det! (El annan kaffe då, om D blir i Sverige).

Så nu har jag skrivit världens längsta kommentar FRÅN MOBILEN. Ha överseende m stavfel :)
Kram på dig söta Jenny!

Svar: WOW. Från mobilen! Det är ingen dålig kommentar du knappade in ;) Det tar jag som en komplimang!! Det måste ha tagit typ en timme?! haha ;)Lustigt att så många känner lika. Det trodde jag faktiskt inte. Jag får öva på det där med panikstädningen. Det är ju inte precis som så att jag drar mitt finger på deras dörrlister & ba, näe jag drar. Fy så skitigt. Eller. Jag drar nog fingarna över dörrlisten ibland. Men tycker mest "fan vad härligt att det är lite mer avslappnade än jag" ;)
LOVE <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 11:51:16
Postat av: Ida B

Städa är braaa! Jag är likadan, men jag städar iofs så jämt, även om det inte kommer gäster. Lars tycker att jag städar för ofta. ;) Vill gääärna träffa er i sommar igen. Så mysigt! :) Och du, mer videobloggande! ;) Kram

Svar: Kanske gör jag en only for you i helgen! ;) KRAAAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 16:20:44
Postat av: Jennie

Skrev första komentaren här men försvann men ifa stämmer mkt bra på mig mä :-) :-) tänk att få ha en vänn <3

Svar: Det är ett himla knas med blogg.se kommentarer idag! Hoppas det funkar bättre imorgon! KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 17:23:01
Postat av: susanne

Låter helt normalt! Känner igen mig själv på många punkter och jag är normal...hmhm;)))

Svar: haha :) Skönt att höra att jag är normal ändå, hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 19:55:33
Postat av: Trees, mamma i London

haha, underbart! and i still like you :D
Jag blaskar också armhålorna.
Jag brukar springa upp sista minuten innan vi ska åka någonstans - med en handduk i handen och alok säger "SKA DU DUSCHA NUU?" haha. Tror han börjar fatta nu dock. Det tar ju inte jättelång tid precis ;)

Svar: hahahah. Andrew fattar nog inte heller att jag inte duschar. Jag menar, jag behöver ju inte säga något ;) Onödig äckelfakta. Näe. Jag måste bli bättre på att snabbduscha iallafall på kvällen, haha!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 20:02:22
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Annica

Åhhh, ville läsa ditt svar på min kommentar men hittar inte den längre! Oh well, jag gillar ärlighet som i detta inlägg. Nä, nu ska jag kolla tv-serie och peta näsan ;) Pöss på dig!

Svar: jag veet! :/ Det är något helknas med gamla kommentarer på blogg.se tydligen. Jag hoppas de är tillbaka imorgon! PUSS & peta på! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 22:08:37
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Trees, mamma i London

Haha xD Det han inte märker behöver han inte veta ;) Sålänge han inte klagar! Nädå! Ja, på kvällen duschar jag.. varannan kväll faktiskt! haha. Äckelfakta yes indeed ;)

Svar: Jomen det gör jag med ;) Oftast iallafall, haha!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-15 @ 22:17:51
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Jennie

Blev lite fel när jag skrev igår skulle komentera de jag skrev men blev som sagt ord som inte kom med MEN vi kör på igen ifa de du beskrev om dig sj stämmer så bra in på mig mkt ifa så tänk att få ha en sån vän som e så lika en själv <3

Svar: hahah. jag tyckte det var lite svårt att läsa kommentaren & när det stod "tänk att få ha en vän" så kändes det sååå ledsamt & jag ba "men flytta hit nuuuu så ska jag vara din vän". Telefoner & blogg.se kommentarer = KRÅNGEL.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 06:21:59
Postat av: Nadja

Hur överlever du i USA angående att ställa in dejter? Folk är ju så sjukt bra på att banga ur här i USA, gärna när man sitter i bilen på väg att möta personen.. Det driver mig till vansinne också!

Svar: ja det är ju det! Verkligen supertråkigt! I NYC var det inte alls såhär dock. Där planerar man & håller sig till planen ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-16 @ 23:11:06
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Frida - Vita villan

Roligt att du bjuder på dig själv!
Jag gillar dig lika mycket nu som innan, kanske till och med lite bättre! =)
Kram!

Svar: Vad gullig du är! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-03-18 @ 21:13:10
URL: http://fridsingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0