Barnvagnsdjungeln

Nu har vi gett oss in i barnvagnsdjungeln igen!
Det är dags att sälja av vår älskade Bugaboo Cameleon.
(Någon intresserad?)
Eftersom vi måste köra bil överallt, är den så otroligt osmidig altså!
Och den är verkligen inte perfekt att resa med då den är tvådelad.
Nej vi behöver en mer resvänlig vagn som är enkel att slänga med sig i bilen.
Och hjälp vilken djungel det är där ute!

Jag trodde jag hade bestämt mig, men så började jag kika så smått idag igen & nu har jag jämfört & undersökt i flera timmar..
Blir tokig!
 
Sedan "måste" man ju tänka på vad som skulle vara praktiskt om det kommer en bebis Nr.2 i framtiden.
(Nej jag är ej gravid)
Och då måste vi ju ändå göra oss av med vår Cameleon för att investera i en syskonvagn.
PUH!
Dessa beslut altså..
 
Just nu har jag snöat mig in på Bumbleride, Baby jogger city mini, BOB revolution, Quinny Zapp & Graco Fast Action jogger..
 
Tips? Råd? Förslag?
HJÄLP.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Ååå.. Jag har faktiskt funderar lite på en! Älskar min emmaljunga classic sport men den är onekligen lite stor ibland..trodde dock buggan skulle va smidig i bilen? Fröken hej jag bor mitt bland koskiten behöver ju oxå ta bilen överallt..:p men söker efter en som ändå tar ganska liten plats i bilen.? Va hade du tänkt dig för pris på den..? Men kan ju bli lite knepigt att frakta den till svedala oxå kanske? Kram!

Svar: Buggan är nog smidigare än din emmaljunga! Absolut! Och den är perfekt för terräng. Jag vill dock gärna ha mer av en resevagn som är ÄNNU enklare att slänga med sig ;)
Vi åker ju till Sverige i Juli så vi tänkte ta med den då, så det blir enkelt att frakta den härifrån :) Jag har kikat runt på andrahandspriset på blocket & 5000 ser ganska vanligt ut? Om du är intresserad maila mig gärna! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 20:20:49
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Alexandra

Vi hade en två delad vagn innan precis som ni men bytte precis till en baby jogger city mini gt! Så nöjda, lätt, smidig, tar lite plats i bilen och man får snabbt in den i bilen med sin lätta ihopfällning! :) men e djungel är det!

Svar: Åh vad bra att höra att ni är nöjda med er! Tack för att du delade med dig! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 20:33:10
Postat av: Nina

Vi har en Baby Jogger city mini. Jättenöjd! Hur smidig som helst, lätt att fälla ihop och tar ingen plats alls. Kan dock rekommendera att köpa Baby Jogger City mini GT. Den har handtag som kan vinklas och luftdäck. Jag stör mig lite att handtaget inte sitter precis där jag vill ha det, och att hjulen är plastiga. Men väljer man GTn så försvinner ju de bekymren :-) Hoppas ni hittar nåt som passar er! Kram !

Svar: Jag har hört så mycket gott om den nu! Måste ta mig en kik igen & bara besluta mig snart altså. Jag kan nog jämföra i en evighet! haha.TACK för tips & att du delar med dig av erfarenheter vännen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 20:41:03
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Frida & Filippa

Vilken härlig bild på prinsen! Åh, så svårt. Vi funderar också på att byta.

Svar: Ja det är verkligen SÅ himla svårt! Man ska ju dras med den där vagnen varje dag!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 21:03:39
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Johanna

Hej! tittar in här titt som tätt men kommenterar sällan. Himla trevlig blogg du har.
Vi är supernöjda med Maclaren techno xt som resevagn. Har även haft en maclaren Quest också en jättebra vagn. Techno xt är lite mer utrustad med bl.a. Bättre fjädring, sufletten går att förlänga för att skärma av mot omgivningen och solen och mer stoppning i sitsen. Har även en emmaljunga scooter som vardagsvagn som blir rättså liten ihopfälld. Lycka till i vagn djungeln och utnyttja att du köper mycket billigare i USA maclaren och Urban jungle är nästan halva priset jämför med här i Sverige.

Svar: Men vad glad jag blir att du tar dig tiden att skriva några rader nu! :) Jag uppskattar det SÅ mycket! Jag kikade lite på Maclaren faktiskt men hittade ingen som föll mig i smaken. Måste kika på de modellerna du föreslog! Det finns ju SÅ många!! Puh! ;) Och Urban Jungle måste jag okcså googla. Oj nu har jag fler att välja på.. ;) hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 21:34:37
Postat av: Viktoria

Jag har tittat lite på Britax B-Motion som är ny och har lufthjul som jag gillar men också på Britax b-agile 4 wheels. Det ä verkligen en djungel.

Svar: Ja jag kikade också lite på den faktiskt! Verkligen en djungel! Puh!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 21:47:10
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Postat av: Hanna -'mamma till Ebba

Har precis kommit ur barnvagnsdjungeln! För oss blev det faktiskt en cam3 men tänkte först köpa babyjogger city versa gt. Den är bra för att det är ergonomisk sits, man kan ha barnet både framåt och bakåt och den ärsupersmidig att fälla ihop! Man drar bara i ett band typ :) hoppas ni hittar någon bra!

Svar: En cameleon 3? Ja det där med hur enkelt det är att fälla ihop är ju SÅ lockande altså! Jag känner att det blir köp imorgon altså ;) Kliar sååå i fingrarna. Nu måse jag bara ta ett beslut! Tack för tips vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 21:53:49
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: eastcoastmom i Spanien

Nu känns det ju som om våra kids var små på stenåldern... (de fyller strax 12 och 14 år) Men vi hade samma vagnar till båda barnen, först en liggvagn, sen en Graco paraplyvagn som vi köpte i Brasilien eftersom vi bodde där. Det var vår resevagn, smidig, enkel att fälla ihop. Vi hade också en Babyjogger med lufthjul.
Du har fått flera bra tips, hoppas du hittar nåt du blir nöjd med.

Svar: Vad rolig du är ;) Vi kikar lite extra på en graco just nu, för vår baby car seat är en Graco & den skulle passa där i (om vi har turen at få en till bebbe i framtiden). Men jag har även hört mycket mycket gott om baby jogger.. dessa beslut!! ;) TACk för att du delar med dig av erfarenheter vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 22:14:18
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Sara

Baby Jogger City Mini!! Helt UNDERBAR vagn och den är verkligen HUR smidig som helst! :-) lycka till med vagnköp! :-)
Sen om det kommer ett eventuellt syskon nån gång så finns ju det att köpa till babykorg till BJCM :-) man behöver ofta både en syskonvagn OCH en singelvagn om båda barnen har behov av vagn :-) vi har även en BJ city select :-)

Kram

Svar: Oh vad många ni är som hejar på baby jogger. Måste ta mig en extra kik. Visste inte att man kunde göra om till en dubbel! perfekt ju! Tack snälla för att du delar med dig av tips & erfarenhet! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 22:16:42
Postat av: Ida

Vi köpte en Baby Jogger city elite för nån månad sen och vi är SÅ nöjda. Lätt och smidig att köra och ihopfällningen är ju helt oslagbar! Antar att alla babyjogger har den lösningen. Vi sneglade på någon av deras andra vagnar också men det blev eliten till sist. Rekommenderar starkt! :)

Svar: Jag har hört myyyycket gott om den nu, måste nog ta mig en extra kik ;) TACK för att du delar med dig!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-07 @ 22:20:19
URL: http://www.idathemonster.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej, vi har en Phil&Teds, är super lätta att vika ihop, kanske lite lång men den blir en smidig syskonvagn sen, plus massa andra roliga tillbehör.

Svar: Jag läste lite snabbt om den faktiskt! Måste kika mer nu! Tack för tips!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 02:10:15
URL: http://annahelenabjork.blogspot.mx
Postat av: Victoria B

Hej Vännen!
Gu va kul med ny vagn! Vad är det med oss svenskar och barnvagnar alltså? jag har kollat på vagnar sen jag va typ 8 år haha
Vi har en jogger. Baby Travel Amsterdam. Så väldigt lik några av dom du kollar på. Jag tycker dock att en jogger inte är en direkt smidig vagn att resa/packa/åka bil med. Vi tar inte ens med oss vår längre när vi flyger. jag har köpt en liten flygplatsvagn (typ umbrella stroller) och i sverige lånar vi en vagn när vi hälsar på. MEN jag älskar vår vagn och den passar vår livsstil perfekt. Vi går varje dag. Alice sover middag i den varje dag och den är perfekt i parker och på naturstiga.
Vi hade en äldre model av Quinny Zapp ett tag för att kunna ha Alice vänd mot oss och den va himla smidig. dock va våran tvådelad.
Vilken djungel! :) Lycka till med letandet!
KRAM!

Svar: Hej vännen! vart hittade ni den vagnen? Jag googlade lite men hittade ingen online butik? Är det inte ett amerikanskt märke tro?Så himla svårt detta altså! Och JA, vi obsessar alldeles för mycket runt vagnar ;) Jag har alltid längtat efter att ha en riktigt fin barnvagn, hehe. Buggan var så himla fin, men verkligen inte så himla underbar som alla tycker där hemma i Sverige. Kanske för att livsstilen är annorlunda? Jag tror vi åker & köper den där gracon vi kikat på.. Bebis barnstolen (babyskydd?) passa där i så om vi har turen att få en liten till, så kan vi använda den till bebis också. Dessa beslut.. ;) haha.
TACK för dina tips! <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 03:12:29
Postat av: Sara

Hej igen! Vet inte om jag var otydlig men jag pratar om två olika vagnar :-) Baby Jogger City Select som går att ha både som singel och dubbel samt City Mini som bara är singel men finns med babykorg/bassinett som tillbehör :-)

Håller med! Det är en DJUNGEL!! :-)

Kom på en annan kanonbra grej med city minin och det är att suffletten går att fälla fram jättelångt så dom får ett bra väderskydd! :-)

Kram

Svar: Åh det är många som hejjar på city minin altså. Men jag gillar det där med att förvandla till dubbelvagn. Åååååh dessa beslut! Idag ska vi åka & klämma lite på alla modeller ;) TACK för tips!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 07:08:48
Postat av: Nikita

Det beror ju dock på när ni tänker skaffa syskon , om ni behöver syskonvagn eller inte .. Om August hunnit bli närmare 3 kanske ståbräda är bättre . De är ju svårt å bestämma de där exaxt eftersom kroppen ska samarbeta och allt ska gå bra åxå.
Så ja tkr inte du ska snöa in dig för mkt på om du kommer behöva syskonvagn. Eller inte ., ta det "problemet " den dagen :-)
Om de nu inte är syskon på gång redan :-)
Vi kommer behöva syskonvagn denna gång då de bara blir 1,9 emellan .. Men me Albin å meja behövdes de aldrig :)

Lycka till !

Svar: Ja vi får se när det blir syskon ;) Men det finns i åtanken & vill helst inte köpa en vagn för en väldigt kort stund "bara för att". Liiiite vill vi försöka planera, även om man inte kan ta för givet att vi kommer få en nummer 2 då vi önskat.Tack för tips vännen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 08:06:20
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: michaela ♥

baby jogger city mini har jag varit kär i i år nu! så rymlig, bra suflett och helt fantastiskt lätt att fälla ihop. äger ingen själv men some day kanske haha..

kram ♥

Svar: Måååååånga som är kär i den har jag förstått ;) Vi ska jämföra idag & se! :)KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 08:49:25
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Hanna - mamma till Ebba

Precis, cameleon 3. Har blivit så insatt i detta med barnvagnar att jag lärt mig alla förkortningar ;) köpte den från mbeans.com och skickade den till min lillebror i Tempe, AZ. Så han ska ta med till Sverige när han kommer i maj :) är verkligen skillnad i pris jämfört med Sverige!

Sök på "baby gizmo" på youtube så har de massa reviews på olika vagnar! Så får man lite mer verklighetskänsla om ni inte kan testa i affär :)

Svar: Ja de är mycket billigare här!! Vilken tur att du kunde göra så! :)
Ska genast googla det! Tack!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 08:53:37
URL: http://hjn.blogg.se
Postat av: camilla

Åhh.. snart är jag också där! Ska man sälja våran? Köpa syskonvagn? Jösses så mycket det är med det där. Man vill ju att den ska vara smidig på alla sätt!

Lycka till av valet, ska bli spännande att se vad det blir för någon.

Ha det bäst! <3

Svar: Visst är det svårt!! Man blir ju helt svettig av alla val altså! Puh! Vi åker & jämför i butik idag & känner jag mig själv rätt så slår jag till på en ;)
KRAM <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 09:11:18
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Ina

Vi bytte till en Quinny Zapp och gillade den otroligt mycket. Perfekt resevagn och "haibilenvagn" och shoppingvagn, man får plats med den överallt då den blir så liten. Köper man till deras väska så har man en resevagn som är så liten som en "holdall". Finns en äldre modell som inte har vändbar sits men lite större sits, den nyare har vändbar sits fast då är den en aning mindre har jag hört.

Har också en Maclaren Volo som vi använder som slit och släng vagn, den gillar vi för kortare sträckor och på zoo samt theme parks då vi kan lämna den utan uppsikt utan att oroa oss för stöld (inte så bra ryggstöd att sitt längre sträckor i dock).

Vi har också en Urban Jungle, den fäller man lätt ihop och upp. Smidigare vagn att köra får man leta efter fast inte så bra i affärer då den är lite som en "tank. Blir helt platt när man fäller ihop den, det gillar vi. De har ju en mindre variant också som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

Som du märker så gillar jag vagnar en del... :-)

Svar: haha ja jag tänkte just säga att du har en hel kollektion där hemma ;) Man "behöver" ju så många olika.. Men jag hade hoppats på att hitta "the happy medium" liksom. Vi åker & känner & klämmer idag på allihop, men jag har en känsla att Quinny Zapp åker ur vårt val. Vill så gärna kunna gå snabba promenader i parken med hunden också. Hmm.. SVÅRT detta! TACK så hemskt mcyket för bra tips & info!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 09:45:17
Postat av: Yohannas.se

Jag hade en Quinny Zapp Xtra som en tanke att ha i bilen, å man kunde bara fälla ned styret lite så kunde man ställa in den som den var - men den är ju också tvådelad om man vill lägga den ner och inte har kombibagage. Men i övrigt avskyr jag "pyttevagnar" och packar hellre ihop en redig vagn trots allt :) haha.. Men barnvagnsdjungeln är ENORM, men jag älskar't. Men jag har landat helt i min Donkey nu, kommer INTE byta nu igen :) (tillslut)

Svar: Den åkte ur min lista idag efter lite recensioner av bloggläsare & FBvänner ;) Den är himla fin men jag vill kunna gå en promenad i parken med hunden också :) ÄLSKAR Donkey. Så himla fin dubbelvagn!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 09:47:22
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag avskyr små rangliga paraplyvagnar och mesiga resevagnar! Jag tycker att min BRIO Happy är jättesmidig! =) Jag fäller bara ihop den och lyfter in den i bagaget. Visst, den är ju lite tung att lyfta, och den tar ju plats men det är inget som bekommer mig särskilt. Vi har lyckats packa in både vagn, resesäng och packning för tre personer inkl. sänglinne i mitt bagage, och jag har en halvkombi. Men alla är ju olika, och om du tycker att er Bugaboo är osmidig så lär du ju absolut tycka att en BRIO är osmidig... =)

Som resevagn när vi flugit har vi använt en gammal Emmaljunga Scooter som vi inte varit särskilt rädda om. Den är lite lättare att packa med sig. Men några andra tips har jag faktiskt inte...

Svar: Jag har noll erfarenhet av brio vagnarna då de inte är så vanliga här i USA.. Men jag vet att några vänner där hemma har riktiga kalasvagnar som man skulle kunna bo i ;) hehe. Jag tycker nog buggan är så osmidig eftersom den är tvådelad. Vill ha en vagn man kan fälla ihop i ett naffs ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 10:32:07
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hej!

Nu var det inte riktigt detta inlägget handlade om men spana in de ny leggingsen på lindex, ni skulle snart till sverige va? Tack för en mycket bra blogg och August är en riktig goding!

Svar: Ååååh jag tittade precis. Älskar dom!! Så synd att de slutar vid storlek 86 altså. Varför kan inte större barn ha leggings?? Japp vi är i Sverige om 2 månader :) Tack för tips snälla!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 14:01:10
Postat av: Victoria B

Jag köpte vår Baby Travel i sverige medan jag va gravid. Har inte sett den här i Canada nånstans tyvärr..min sister in law klpte nyss en baby jogger city select. Hon har inte fått sina lilla böbbe än så vi vet inte riktigt hur den kommer funka. men jag har höga förväntningar haha går att använda som syskonvagn eller singel. lätt att packa och att köra. kolla in den innan du bestämmer dej! Finns abslout att få tag på in the states. man kan använda babyskydd eller liggdel till lillasyskon. en all star vagn i teoring ;)

Svar: Då är det nog en sådandär vagn som är omöjlig att få tag på här. Hmm.. ja vi åker & jämför om ett par timmar i butiken :) Det står mellan två nu.. hehe
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 18:20:30
Postat av: Anna m Ludde

Vi använder Urban Jungle till vardags och älskar den. Går över stock och sten utan problem. Som resesäng har vi ju nu Chicco Liteway och den har vunnit typ alla best in test i Sverige. Men det är ju en parablyvagn och går förstås inte att jämföra med en riktig vagn.
City jogger mini gt verkar absolut grym, men den är ju inte jättebillig så inte riktigt en slit och släng vagn utan snarare en vardagsvagn (men utan samma "gung" som en UJ). Vet inte heller om flygplatser tycker den är tillräckligt liten för att ta med till boardingen.
Har du tagit ett beslut än? :)

Svar: Vad snabbt & tråkigt jag svarade på tidigae kommentaren ;) haha förlåt. Så jäkla trött vaar jag igår. Ja jag kikade på Chiccon, men den kändes inte som en vagn man även kan gå på långpromenad med? Eller har jag fel?Vi har köpt en nu så ni får se lite senare när jag vaknat till liv ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 20:55:10
URL: http://annatotti.se
Postat av: Eleonor Walston

Vi har en mamas and papas och en jeep jogging stroller. Mamas and papas tycker jag ar ganska enkel att slanga in i bilen men vill ha en paraply vagn ocksa. Det finns fina pa target!!!

Svar: Har aldrig hört talas om mamas & papas. Måste spana in! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 21:12:34
Postat av: Yohannas.se

ja Zapp Xtra är inte funkis i en park å "långköra" med alls tycker jag, uschamej! Ja Donkeyn är så sjukt praktisk, älskar att jag bara behöver EN vagn, den är sjukt bra som singelvagn med korgen, och sen bara drar man ut chassit.. lööööv it !

Svar: Så himla praktisk! Om jag bodde i en stad där jag inte behövde slänga vagnen i & ur bilen så hade jag definitivt inte gjort mig av med buggan!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-08 @ 22:54:36
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0