Krupp var det här

Jag är helt genomsvettig nu.
Oj vad korven skriker & gråter & hostar & gråter..
Puh.
Det är krupp han har, så vi ska hämta ut medicin så fort han vaknat.
Stackars älskade lilla lillkorv.
Jag har nu stålsatt mig för några jobbiga dagar & tänker tillbringa varenda stund som August sover, till att yoga & meditera. Det gäller att samla energi när de små behöver uppassning 24/7.
 
 
Bjuder på instagrambild för idag ser vi inte fräscha ut! Jemlp heter jag där för er som är nyfikna. Jag försöker att inte lägga upp instabilderna här på bloggen så ni får en helt annan inblick i livet där :)
 
Puss på er & hoppas ni har en fin Måndag!

Kommentarer
Postat av: Liz

Stackars lillkillen! Hoppas att medecinen verkar snabbt! Annars ar det ocksa bra att ha en humidifier (har jag aldrig haft tidigare till mina barn, men nar dom har forskylning/hosta ar det jattebra att stalla in den i rummet framforallt over natten nar dom sover!)Verkligen nagot att rekommendera. Annars ar det ju hogt huvudlage/bocker under "frambenen" pa sangen, ljummen dricka/honongsdricka eller lata honom suga pa en sked med honung. Ar ju helt ok nu nar han ar over aret, annars ska man ju akta sig for honung. Normalt far man ju inte hostmedeciin sa ofta for de sma, men krupp ar ju givetvis helt annorlunda. Har hade vi ju inhalatorer med nagon medecin i som jag inte kommer ihag namntet pa nar mina sma hade RS virus. Det inhalerade dom med tva ggr dagligen med i ett par veckor..

Hoppas det snart blir battre, stor kram!!

Svar: Tack för alla tips snälla rara! Vi har en humidifier & använder den. Dock är det så himla fuktigt i luften nu (som tur är!!) så vi har varit ute en massa idag & han har inte hostat så mycket, men febern ger sig inte :/ Märkte precis nu när vi la honm i sängen att det blev värre, så vi måste luta huvudet! Tack igen för tips!! Honung får jag köpa imorgon! KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

Postat av: michaela ♥

åh, vännen då :( skickar över största kramarna till er. stackars lillkorven! hoppas verkligen att madicinen gör susen och att han får lov att må bra snabbt ♥

Svar: Tack hjärtat! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 21:15:22
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Malin Hedlund

Nej! :-( Massa krya på och hoppas han blir bra snart! <3
Stora kramar till er!

Svar: Tack snälla du! jag hoppas hoppas jag med <3 KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 21:52:49
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Nina

Men stackars, stackars lilla August :-( Det kan inte vara roligt. Hoppas han kryar på sig snabbt! Och massor av energi & styrka till dig <3

Svar: Tack kära du! <3 Jag hoppas verkligen det går över fort!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 22:01:34
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Hanna

Å stackars lilla!! Hoppas han snart får må bättre! Styrkekramar t dig också!

Svar: Tack snälla vännen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 22:02:42
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Åh stackars lilla grynet! Låt det gå över fort som attan!

Svar: Ja jag hoppas det!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 22:16:21
Postat av: Mammi

Lillskrutten då, stackare. Det viktiga är att du/ni är lugna och tar upp honom i famnen , kanske får ni sitta och sova, frisk sval luft är alltid bra. Ljummet att dricka. Kramar från mormor och morfar❤

Svar: Ja han får en himla massa kärlek & vatten & luft & allt som doktorn sa <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-20 @ 22:33:25
Postat av: Nikita

Åh jobbigt me sjuka barn :-(

Vilken fin bild på dig !!

Svar: Ja det är sååå himla tufft altså! Hoppas det går över snabbt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-21 @ 05:25:21
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Annica

Åh stackaren! Hoppas han kryar på sig snabbt!
Fin bild på dig! Har du blivit blond igen?
Kram!

Svar: Tack snälla! Ja mitt hår vägrar att vara något annat än blont tydligen. Det skiftar tillbaka med en gång. Buhuuu!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-21 @ 13:12:26
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Ida B

Hoppas han blir bättre snart. Får peppa en trött mami genom att berätta hur fantastisk snygg du är! Kram

Svar: Tack snälla kära du!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-21 @ 17:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0