Leksaksförvaring

August leksaker äter upp vårt hem.
De tar sakta men säkert över varenda liten vrå.
Vart ska detta sluta? Ungen är bara ETT år?!
 
Har så smått börjat rensa undan massa småsaker som jag tänkt att "det kan ju vara bra då vi har bebisgäster".
Sorry bebisar. Ni får leka med pussel nu. No more Sophie the giraffe osv.
Inhandlade även fina tygkorgar till förvaring.
Ville inte att de skulle vara så stora för då slänger man liksom bara i allt & det som ligger underst används aldrig.
Så det blev två stycken sommarfräscha med rep på sidorna så man kan bära dom enkelt upp & ner för trappan om man vill byta rum.
 
Perfekt!
Och vi fick typ 20 kvm till i boyta då leksakerna försvann.
Win win.
 

Kommentarer
Postat av: emma sofie

Åh vad fina! Jag måste också köpa nån smart förvaring till barnen. Men det är svårt att hitta något som dem inte kan ha sönder...

Svar: Tygkorgar!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-22 @ 18:29:14
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Smart! Å härligt att de är i tyg, jag har insett att det nog är det smartaste i framtiden för vår del också, de andra korgarna bara går sönder.. nu har jag provat två varianter :(

Svar: Ja precis! Inga fler korgar för oss heller. Kanske då kan blir äldre, men nu kör vi tyg! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-22 @ 18:41:18
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Annica

Vi behöver verkligen rensa bland barnens leksaker. Så himla mycket skit alltså! Saker man inte ens vet vad det är för nåt och saker som är sönder. Tygförvaring är toppen, det har vi på A:s rum också! Dom du köpte var jättefina!!
Kram på dig!

Svar: Verkligen mycket skitsaker! Längst ner ligger massa skräp & saker som inte hör hemma i en leksakslåda. Typ nagellack, hårsnoddar, tamponger osv ;) hahah
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-22 @ 19:06:35
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Trees, mamma i London

Perfekt!!
Jag ska nog också plocka bort "dem där" leksakerna nu. Dom leks ju inte med ändå. Vi har små runda bitringar som ligger ö v e r a l l t :P Fast just dom leker hon ju uppenbarligen med iofs haha.

Svar: Ja rensa! Du kommer känna dig lättad ;) August leker mycket mer med sakerna nu då det är färre saker, Så härligt att se!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-22 @ 21:03:28
URL: http://mangofisk.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Praktiskt och snyggt !! Förvaring kommer "vi" behöva ha i måååånga år framöver för vet du, när han är FEM kommer han ha ännu mer grejer och vid TIO - Det vågar jag inte ens tänka på för då kommer det dessutom vara betydligt större grejer ;)
KRAM

Svar: Hjälp! Vi kommer behöva flytta! haha. Helt knäppt vad de (VI??!) samlar på oss, på ett litet år. Och vi som tyckte vi hade så himla mycket färvaring i vindsutrymmen & garderober. Näe det fylldes visst upp snabbt ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-22 @ 21:28:26
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Josefine

Jag har sådär härligt höga soffor (sängstommar från IKEA om man ska vara exakt, men de används ju som soffor) och där under får det plats massa stora lådor med leksaker. Helt perfekt! Visserligen önskar jag mig ibland riktiga soffor, men vart tusan jag skulle göra av alla leksaker då, det vet jag inte. Så det blir troligtvis ingen vanlig soffa förrän vi bor större än en tvåa... =)

Svar: Åh smart! Här kan vi tyvärr inte gömma lådorna så som ni gör. Men himla härligt för er!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 09:40:20
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: Trees, mamma i London

Ja, jag gjorde det! (har ju SÅ mycket annat för mig just nu haha) Jag gjorde en musik låda och en bok låda, hon älskar dom båda två! Gillar August också böcker? Dom båda verkar avguda musik iallafall ;)

Svar: hahaha ;) Ja August älskar böcker! Vi använder vår bokhylla till honom för pussel & böcker ( de nedersta hyllplanen) sedan har han musiklåda, klosslåda, billåda & en annan med allt möjligt joxx i ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-23 @ 15:45:28
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Jenny

Å var hittade du dom?
Vad är det för material i tygkorgarna som stabiliserar de så, vet du? (tänkte om jag kunde sy själv om jag inte kan få tag på likadana :) )

Svar: Jag hittade på TjMaxx homegoods & de har en "tag" men inget namn utan bara en bild på två åror? De är liksom ett väldigt "tungt" tyg. Och det finns inget som stabiliserar alls (typ hård papp osv) utan bara tyg :) Du kan säkerligen återskapa dessa! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-27 @ 05:35:24
URL: http://jennyimaine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0