Lillkocken slår till igen

Andrew är iväg på någon konsert, så jag & korven spenderade kvällen på tu man hand.
Jag tänkte baka mina frukostkakor (som jag inte kan leva utan) då August somnat, men sedan tänkte jag "Varför vänta?".
August kan ju faktiskt hjälpa till!
Och det är ungefär 10000 gånger mysigare att äta en nybakad kaka i soffan med sin älskade skatt, än ensam.
Så vi slängde på förkläde & bagarmössa. Plockade fram favoritsleven & började mäta ingredienser & röra ihop alltsammans.
Det tillkom en ny ingrediens nu då August hjälpte till & det var kletiga fingrar som varit i munnen.
Smeten är ju sååå god & kladdig ;)
Men vad gör det?
 
Nu står en sådan här allra högst upp på min önskelista!
Tänk så praktiskt det vore att bara ploppa i August där då jag bakar, lagar mat osv.
Då skulle jag inte behöva oroa mig att han skulle trilla av köksbänken eller att han skulle inte bli uttråkad av att sitta i sin Stokke. 
Och han skulle stå upp i bänkhöjd. Så perfekt & smidigt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men så mysigt!! Finaste lillkocken :-) Kan du inte skriva recept på kakorna? Blev nyfiken :-)

Svar: Absolut! :) Jag ska leta upp det igen för jag vet att jag postat det förut! :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 08:16:10
Postat av: Annica

Åh myyyys! Han är så söt så man smäller av lite grann ;)
Kram!!

Svar: Ja han är så himla go altså!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 08:29:30
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: Akka-mamma till Gustav

Fiffigt! Amerikanarna har verkligen en pryl för allt! :)
Är också nyfiken på receptet!

Svar: Ja verkligen!! Här finns det lösningar till ALLT! ;) Love it!
Jag ska slänga upp receptet igen. Jag vet att det finns någonstans.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 08:37:41
Postat av: Caroline

Vad är det för underbara tights han har på sig förresten? :-)

Svar: Det är en pyjamas från Carters! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 08:41:32
Postat av: Anna

Ja visst är det mysigt! Här har vi "bakdag" varje fredag med våra dagbarn =)

Svar: åååh så mysigt!! Helt rätt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 18:30:23
URL: http://svalander.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

hahaha... såååå störtskön kille!!! Å nu MÅSTE du ju se själv hur galet lik dig han är Jenny?? hahaha... :) :)

Svar: Ja jag ser ;) Älskar det! hahah
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-16 @ 21:22:38
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Victoria B

omg vilken bra grej! Alice och jag har bakat i dagarna två nu och hon ramlade NÄSTAN av stolen en gång och jag kände att va tråkigt att vi inte kan göra det vi båda älskar på ett säkrare sätt. stå och balansera på en stol vid 1.5 års ålder...notso safe. Då ska jag bara övertala Mr att vi behöver en sån! ;)

Svar: Visst är det smart!! Det finns en billigare variant från KidsCraft men den är slutsåld på Amazon. Sök på Fun Pod kitchen helper! :) Vi BEHÖVER verkligen en sådan! ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-17 @ 03:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0