Nakenchock

Vi har haft en sådan mysig dag med Julie & Asger.
De små slogs över leksaksgitarren, åt varandras snacks, drack ur varandras muggar & tjoade i flera timmar.
Julie hade gjort jättegoda glasspinnar som vi åt.
Hon är en himla huslig tjej altså!
Bakar bröd, gör egen glass, syr kläder and so on.
Jag önskar att jag kunde få lite mer av hennes ambitiösa sida ;)
 
Iallafall.
Vi åkte hem då August höll på att somna ståendes & passade på att hämta upp Mally på vägen hem.
Well..
Ut kom en hund som jag inte ens trodde vad min Mally.
Jag fick en sådan chock att jag nästan började gråta.
Han är helt rakad.
Inget hår kvar.
Bara lurviga öron & yvig svans.
Han ser förjäklig ut.
 
Jag förklarade så himla många gånger exakt hur kort vi ville ha det innan jag lämnade av honom men tydligen vad det ett par ägare som slog dövörat till.
Det gör ont i magen varje gång jag tittar på hundstackarn & jag får som tur är pengarna tillbaka.
Tur att det är hår & växer tillbaka!
 

Kommentarer
Postat av: Yohannas.se

Men fyyyyyyy!!! Vad sade dem "till försvar" för det???!!!

Svar: De hade inte mycket till försvar utan erkände ganska snabbt att det inte var vad vi kom överens om. Herregud altså.. han ser så hemsk ut! Han är så smal & inget hår alls! :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 07:46:39
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men herregud!! Grr jag skulle bli vansinnigt arg! Hur kan man göra en sån miss m nån annans hund??
Tur att det växer ut iaf!

Svar: Ja jag är så himla arg idag så jag vågar knappt gå tillbaka för att få pengarna tillbaka. Är rädd att jag kommer skrika åt dom altså.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 07:56:02
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

fy vad dåligt!! förstår att du är besviken

Svar: Ja även om jag vet att det växer ut, så känns det verkligen inte som min hund just nu. Han är bara skinn!! Så hemskt :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 08:05:35
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Anna

=( Usch. Men som du säger - tur att det växer ut.

Svar: Verkligen tur. Usch så hemsk han ser ut :(
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 08:33:06
Postat av: annso

Men fy. :( tur att det växer ut men ändå, riktigt såhär ska det inte behöva bli.

Svar: Ja det växer ju ut. Men just nu.. altså. Han ser så förjäklig ut alstå. Förskräcklig! De rakade även hans ansikte & morrhår?!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 10:03:23
Postat av: Anonym

Förlåt, men lite roligt är det när man framför sig ser en naken golden. Hihihi! Det växer ut supersnabbt och innan du vet ordet av så ska det trimmas igen. Och då vet du vart du INTE ska ta honom! Kram

Svar: Ja jo, det är verkligen roligt om man tänker efter! Jag har skrattat lite jag med. Men han har liksom INGEN päls kvar. Det är så himla obegahligt att mysa med en supersmal skinnhund. Blääää. Och de rakade av hans morrhår?!??!?! Hereguuud vad ont i magen det gör. Stackars hund!!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 10:05:51
Postat av: Anna m Ludde

Alltså jag menade inte att bli anonym!!

2013-05-11 @ 10:12:54
URL: http://annatotti.se
Postat av: Anna

Stackare.
Vi brukade klippa vår cocker kort. Hon fick tovor i pälsen så det kändes enklast och mer snällt mot henne att klippa henne kort. Många trodde hon var valp när hon var kortklippt.
Tur att pälsen växer ut igen :)

Svar: Det var precis vad deras "försvar" var. men eftersom han bara är 20% cocker (som jag förklarade) så KAN man klippa honom kort & det blir jättefint.. Åh :( Så himla besviken altså. Men precis som du säger, det växer ut igen! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 11:54:02
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: Trees, mamma i London

Hahah,ser det framför mig. En liten pudel som fick komma hem igen ;)
Jag älskar o kika in här.. kommenterar inte alltid då tiden inte alltid finns, men jag e här iallafall ;)

Svar: Gullig du är!! <3 <3 Ditto!
Ja han ser ut som en sådandär rakad utställningspudel, haha. Hemskt!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 19:31:01
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Mammi

Vill se bilder, stackarn😜

Svar: Jag är livrädd för att posta bilder på honom, haha. Han är SÅ FUL.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 20:00:52
Postat av: Marie

Håller med allas kommentarer! Nakna Mally :-(

Vad sa Andrew??

Svar: Han flög i taket såklart. Skrattade samtidigt, men var väldigt besviken. Altså.. ni skulle se han, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 20:05:44
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Yohannas.se

Neeee fyyyy det låter som rena katastrofen!! Stackars honom och stackars er!!! :( Snacka om att de förlorat er som kunder iaf, that's for sure!!!

Svar: Ja du skulle se han! Och det "bästa" är att man skriver omdömen om allt här på Yelp, så jag ska skriva ut sanningen där. vilket inte är kul för dom!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 20:32:54
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ja, då vet ni vart ni INTE ska gå nästa gång! Fy så trist. Jag hade flugit i taket!

Svar: Ja precis! Nej aldrig mer där. Jag kunde inte ens ringa tillbaka igår för jag skulle ha skrikit massa dumma saker tror jag. Dumma människor som inte kan lyssna altså!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-11 @ 20:57:28
URL: http://finelinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0