Tröttaste maman i stan

Så. Vi har varit lediga hela familjen i dagarna 4.
Och tror ni jag kommit utanför dörren en endaste minut helt själv?
Tror ni jag varit på yoga?
NEJ.
Jag har inte gjort någonting helt ensam, på 2 veckor.
Och jag är påväg att bli tokig.
 
Vi har såklart haft det jättebra. Hängt med vänner, grillat & fått en himla massa nödvändigheter gjorda, men jag behöver lite tid för mig själv.
Och det är ju såklart inte bästa timingen att Andrew ska åka ut på jobb snart.
Puh..
 
Djupa andetag, mycket choklad & playdates ska nog ta mig igenom denna veckan utan alltför många sammanbrott ;)
 
Ibland är det verkligen skitjobbigt att inte ha någon endaste minut till sig själv. Samsova & ha en liten kille hängandes i byxbenet.
Att inte ens duscha själv på över en vecka. Det sliter på en!
 
Längtar längtar till Sverige då jag kommer ha barnvakter som står givakt, inte behöver städa, gå ut med hunden eller handla mat.
Som sagt.
LÄNGTAR.
 
 
Enda som får denna korven glad dessa dagar, är att titta på videos på min mobil. På sig själv såklart.. ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Känner igen känslan... Jag haft vart ensam hemma en gång sen Hilma kom, i knappt en timme.. Sen har min egentid därutöver vart typ åka o handla... Förutom när ja vart i Karlstad, då har ja vart ute o ätit med kompisar en gång. Man blir lite galen tillslut. Jag är ju så himla van att vara själv. Älskad ju givetvis Hilma mer än allt anmat, men snart kommer min vänstra arm se ut som en brottararm o va dubbelt så stor som min högra efter allt bärande...:p hoppas du får lite egentid snart iaf! Tiden går ju i raketfart så snart är ni över atlanten!:) kram

Svar: Puh! Jag känner med dig! Ja nu är det int långt kvar! Kom igen tiden!!! Gå snabbt! ;)
Tacl för pepp <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-28 @ 07:40:18
URL: http://eniloraca.devote.se
Postat av: Annica

Åh, jag förstår dig! Inte lätt att inte ens få sova själv, duscha själv osv. Åh, jag vill bara krama om dig!
Jag har ju mina stunder för mig själv på kvällen när barnen sover och även på dagen så klart, eftersom jag jobbar. Det är minsann inte lätt att vara hemmamamma!!
Du får ta igen all egentid när du kommer till Sverige!! Många kramar! <3

Svar: Tack kära du! Och nej, det är verkligen inte lätt alla gånger! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-28 @ 08:43:18
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: anna m ludde

I hear ya sister!

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-28 @ 10:51:58
URL: http://annatotti.se
Postat av: brattbergskan

Oh yes. Känns igen! Duscha själv? Jag fick boka in en tid för att tvätta håret haha! Hello torrshampoo! Det är svårt att få till det!

Så härligt att ha semester att se fram mot!

Svar: hahaha. Ja! Eller raka benen! herregud. Det finns inte på schemat längre. Hej hårsvall på benen. Jaja. Om 10 år så får vi nog vara ifred mer & kommer då sakna detta ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-28 @ 14:37:20
URL: http://www.brattbergskan.com
Postat av: Annso

Håll ut. Snart är du här i sköna "solstaden" och blir bortskämd.

Svar: jaa SNART! :) Längtar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-28 @ 18:57:13
Postat av: Maria, Livet med tre

Jag lääääängtar oxå <3

KRAM!!

Svar: <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-05-31 @ 22:10:48
URL: http://www.livetmedtre.wordpress.com
Postat av: Victoria B

I hear ya!
Det kanns som att ha ena (ibland bada) handerna knutna bakom ryggen tycker jag. Man har all tid i varlden att gora saker men man bara kan inte. For da ar det en liten som far sammabrott och allt blir ANNU jobbigare!
(sitter pa jobbet och laser ikapp pa bloggar..darfor en massa kommentrer pa alder inlagg:)
KRAM!

Svar: Precis!! Puh! ;) Ibland alltså.. KRAM vännen
jenny - mammaliv i Nashville

2013-06-03 @ 14:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0