Bajsa på pottan!

Ok.
Lillkorven rules!
Han bajsade på toaletten idag.
Ahhhhhhh!
Började nästan gråta av stolthet.
Eller.. jag grät lite, det gjorde jag faktiskt.
 
Jag har inte ens införskaffat en potta eller sådan där "extra ring" för toaletten, så har verkligen inte tänkt tanken på att börja pott-träna det minsta.
Däremot har jag, de senaste veckorna då August varit utan blöja & börjat kissa på golvet, tagit hans hand & sagt "nej vad tokigt, vi kissar ju inte på golvet utan i toaletten".
Och han tycker det är jättekul att få sitta där, dra lite papper & sedan spola.
Och jag har då verkligen inte förväntat mig att något ska hända väl på toaletten. 
Men idag när jag såg att han tänkte börja kissa på golvet, gick vi till toaletten & plötsligt gjorde han både nummer ett & två!!
Som värsta proffset! 
Stoltmamma.com.
Försökte dock att inte göra det till en sådan stor grej med massa skrik, konfetti, godisregn etc utan mer lugnt säga att "Vad kul att du bajsade på toaletten som mamma & pappa".
Och jag såg verkligen att Augi var så stolt så han höll på att spricka.
BRÖÖÖÖLLLL nu vill jag bara grina för jag tycker mitt barn är så duktigt & fint & underbart & BÄST.
 
 
Obs att ni som ej har barn kanske inte inser storheten samt det intressanta i detta inlägg, men det är för mig ungefär lika stort som för mänskligheten, då första mannen landade på månen.. typ.

Kommentarer
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

det ÄR stort. förstår känslan precis. och den där konfettin är bra svår att hålla tillbaks med haha!

kramar ♥

Svar: Ja verkligen svårt att hålla igen! ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 07:05:25
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: ...

Förresten ett tips. Lyssna på knattetimmen finns på Sveriges radio play - jättebra tips om ALLT kring barn- men tanke på att du bor i USA ej har Bvc el kanske annan upplysningskampanj dagtid / mm :-)
Har lyssnat igenom alla program fr 2011 då min son föddes - mkt värdefullt!

Svar: Jaa jag har försökt faktiskt men inte lyckats :/
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 07:38:18
Postat av: ....

Upplysning o dagis ska d va ;)

2013-11-10 @ 07:39:30
Postat av: Sarah

Haha, I know the feeling. Det är ju hur stort som helst!!! Stolta ska ni va 😊

Svar: Så himla stort! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 08:56:34
Postat av: Kim

Men alla som är föråldrad vet hur stort det är. Helt plötsligt känns barnet så mycket större!

Svar: Ja verkligen!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 10:56:38
Postat av: Mammi

Liten blir stor😍

Svar: Helt otroligt! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 13:12:00
Postat av: Magdalena

Hahaha, va kul inlägg!! :) Har ju inga egna barn men fattar absolut grejen med toan och så. Fick ju vara med och potträna min lille kille när jag var aupair för många herrans år sen, so I totally get it. ;)
Hejja August på väg mot ett blöjfritt liv.

Svar: Jaa hejja August! <3Så duktig :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 13:26:04
URL: http://lurvaandthecity.blogg.se
Postat av: Victoria B

YEY!!! hurra! Grattis August!
Det ar ju det basta som finns nar dom gor sanna stora framsteg. Alice har bara tygbloja pa natten nu och hon behover nog inte ens det egentligen. Sa skont att slippa blojor.
ps. Jag tog kort pa alice forsa bajs I toan. Liiiite over the top, jag vet. men jag ville ju visa Brian lol

Svar: Ja verkligen!! <3Heja Alice! Tänk att det finns ett blöjfritt liv, haha ;) Vi är långt från där än, men fått lite försmak på det goda :)
Och hahahahahahha ang din bild!! <3 <3 <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 13:29:39
Postat av: Nina

Heja August!! Vilken duktig kille! Känner helt igen mig, man spricker nästan av stolthet! Hoppas det fortsätter i samma goda stil. Kram på er!

Svar: Jaa han har basat fler gånger på toaletten & jag svimmar väl snart av stolthet!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 14:13:15
URL: http://ninaerica.blogspot.se
Postat av: Mammatea

Känner igen din stolthet! Detta är en stor grej.

www.mammatea.de

Svar: Sååå stort! :,)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-10 @ 21:38:03
URL: http://mammatea.se
Postat av: Johanna

Vilken duktig kille, du har all anledning att vara stolt!

Svar: Ja jag tycker det :) <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-12 @ 19:05:34
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0