Jag har inte alla flingor i paketet

Drog för 5 minuter sedan den största sucken av lättnad.
Lillkorv har somnat.
Han har hostat så mycket idag att det aldrig blev någon vila..
Och ni vet ju hur det går då kiddo är sjuk & inte får vila.. Ingen bra kombo. Hemskt dålig kombo.
Dessutom bestämde han sig för att kräkas upp hostmedicinen & har även matvägrat. Great.
Vad gör denna mamman då, dagar som dessa?
Kan hon ligga på soffan & inte röra sig ur fläcken? 
Nope.
Ni känner väl mig?
Denna mamman har gått på långpromenad med en ny svensk vän (HURRA!), tänkte att frisk luft är ju alltid bra & kan få liten att somna (tji fick jag), storhandlat (då Augi mådde bättre en sväng), lagat kycklinglasagne till middag (måste dela med mig av recept!), tvättat (håll i er!) 8 maskiner tvätt, samt vikt & hängt in i garderoberna.
Nej det tar visst inte slut där.. Mamman bytte även samtliga sängkläder, skypade med fin vän & dammsög huset.
Herregud. Ta mig till psyket någon.
 
Ja.. Så jag är aptrött & drar en suck av lättnad med gott samvete, även om jag längtar lite efter att få krypa upp i sängen nära nära den där lilla hostkillen.
Men först ska jag sitta här i soffan, läsa bloggar & äta glass ur paketet.
 
 
Dessa två alltså.. <3 <3 <34567

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mally är nog den snällaste hund jag någonsin träffat och August är ju bara för go !

Svar: Ja han är helt underbar den lurvisen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 06:34:43
Postat av: Junitjej

Söt bild!

Svar: De där två sötsakerna blir såå fina på bild :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 07:10:42
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Johanna

Underbar bild, och underbart mammaliv. hoppas pojken kryar på sig

Svar: Tack snälla du! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 07:49:54
URL: http://incalabria.webblogg.se
Postat av: Janni

Vilken underbar bild, och vilken härlig blogg du har!!

Svar: Tack snälla rara! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 08:15:58
URL: http://hipstermutt.blo.gg/
Postat av: Malin - Edwins mamma

Hahaha fy fan vad du är skön Jenny! Jag känner igen mig i så mycket av vad du skriver…. XD Ha en underbar fredag o hoppas lillen känner sig bättre idag! KRAM

Svar: Haha så roligt att många känner igen sig ;) Så jag är inte knäpp, hehe. KRAM tillbaka & jag är SÅ otroligt glad för Er allihop!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 08:30:59
Postat av: louise

Japp, närmandefasen håller på till å från tills "trotsåldern" tar över :) Vi får cocillana till vår son och luftrörsvidgande mot krupp och annan förkylningshosta. Och så får han ligga väldigt högt med huvudet på natten och nässpray, alltså avsvällande. Men A är ett helt år yngre å för ett år sen var det meckigare än nu ändå.. fast vi fick cocillana då och det var då det lixom vände. Då var vi istället rädda att han typ skulle sluta andas då den medicinen inte får ges till barn med andningsproblem å det har inte viggo men ändå sprang jag in varje timme å kontrollerade i början, som när han var nyfödd. Underbara föräldraoro! Det var hur som helst värt det då han sov gott å snabbt blev frisk. <3

Svar: Jag smugglade faktiskt hem mollipect från Sverige, men det har tyvärr inte hjälpt denna gången.. Kanske får be mamma smuggla med Cocillana istället ;) Nej förhoppningsvis har det ju gått över tills dess!
Och tack för info ang. faserna. NOT! haha ;) Näe men är det verkligen såå??? Att detta håller på tills trotsen börjar?? ihhhh!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 08:42:28
Postat av: Nalliiz

Otroligt mysig bild ^^

Svar: Ja de är för gosiga mina två! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 09:50:10
URL: http://dodidat.blogg.se
Postat av: Annica

Haha, känner igen mig! Är precis likadan!


Svar: Haha så himla roligt att många känner igen sig ;) Då är jag inte helt knäpp, hehe.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 10:41:07
URL: http://nickan78.wordpress.com
Postat av: Belinda Breed

Såå söt bild!

Svar: Ja de är ju för underbara mina hjärtan! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 11:35:41
URL: http://belindaz.blogg.se/
Postat av: Carin

Ha ha! Ja, jag känner igen mig så väl i detta. Och jättehärlig bild!

Svar: Ja det var tydligen måmga som gjorde det ;) Inte bara jag som är knäpp, haha.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 12:35:29
URL: http://denengelskamamman.blogspot.com
Postat av: aina [fotoblogg]

Så söta!

Svar: Ja de är för underbara min två! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 15:48:09
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: cassie

Vad söt :)

Svar: :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-23 @ 12:29:16
URL: http://luciferz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0