Mamma mamma mamma mamma!

OJ vad August är Mammig just nu.
Alltså.. Verkligen helt galet mammig.
Det går liksom knappt att gå en meter från honom utan att det blir skrik & gråt.
Vad är detta?!

Jag ger honom så mycket närhet jag bara kan & finns alltid där, så kanske blir det bättre snart.
Förhoppningsvis!
Inte för att jag har något emot kramar & mys, men det där med att bära runt på en nästan 12-kilosklump är inte så himla härligt för ryggen. Samt jag behöver ju få lite gjort under dagens gång.
Oh well.
Det är bara en fas. Det är bara en fas. Det är bara en fas..
 
 
Här är August med sin farfar på Veterans Day. Det var inte så lätt att få till ett kort då jag stod framför honom, så ett par polkagrisar hjälpte på traven.. ;) 

Kommentarer
Postat av: Tess

Vilken fin bild! :) Kram

Svar: Tack :) KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 14:18:29
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se
Postat av: morfar

Nice picture !

Svar: Det låg många mutor bakom den ;) haha
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 14:20:53
Postat av: Sofia

Fin bild :-)

Svar: :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 15:15:00
URL: http://lovejournal.blogg.se/
Postat av: Denise - mamma till noah

Fin bild! O jag känner igen det där. Puh. Noah blir heeelt galen o hysterisk såfort jag försvinner eller går nån millimeter ifrån honom. Nu är han "bara" 9 månader så det blir väl bättre :)

Svar: Ja jag minns att August också hade en sådan fas, eller.. han hade 2305738 sådana faser, hehe. Men det går ju över! Så är det ju. Liiite jobbigt emellanåt dock när man aldrig har ett finger ledigt. Men! Trygghet föder trygghet. Kärlek föder kärlek.. <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 15:30:43
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Carin

Fin bild!

Jag kommer ihåg den där mammiga fasen. Det känns som man aldrig ska få något gjort igen. Sen saknar man det nästan när de slutar för man har vant sig så vid det. Du klarar dig igenom det.

Svar: Ja jag kan tänka mig att det är så! Jag har bestämt mig för att gosa tillbaka så mycket jag bara kan & tänker att det nog hjälper denna fasen att gå över lite snabbare. Kärlek föder kärlek. Trygghet föder Trygghet etc..
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 18:13:33
URL: http://denengelskamamman.blogspot.com
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

så snäll farfar ser ut :)

Svar: Han är såå snäll! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 19:34:37
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Annso

Woho, den omtalade separationsfasen. Hang in there.

Svar: Ja det verkar vara något sådant & jag älskar ju att ha korven nära så jag tänker att överösa honom med närhet & kärlek kanske hjälper lite på traven.. :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 22:30:48
Postat av: Pernilla Chis

Exakt, det är bara en fas...det är bara en fas. Det intar jag mig med nu. Har en mammig tjej som dessutom visar sina mest viljestarka sidor.

Svar: Det är bara en fas det är bara en fas.. mammalivets mantra ;) Älskade ungar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-14 @ 22:41:00
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Josefine

Å, jippi! Mammighet! Min ettåring är likadan! Hänger mig i hasorna heeela tiden, och skriker om jag inte lyfter upp honom. Turligt nog är han inte så på dagis eller med sin mormor, där klarar han sig fint. Tills jag kommer det vill säga... =)

Svar: Vad skönt att det är så! August accepterar inte någon just nu så det är inte lätt emellanåt. Hoppas heldagen med pappa idag hjälper lite på traven <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-15 @ 20:31:44
URL: http://finelinan.blogspot.com
Postat av: ellenojag

Hugo hade också en sån period, fy sjutton, man blir ju tokig för mindre!! men den gick ju som tur är över, men byttes till "jagskrikersåhögtjagkantillsjagfårsomjagvill-perioden" jag tror nästan mammigperioden var bättre så här i efterhand haha
puss på er

Svar: Ja August hade precis de faserna hack i häl han med ;) Och nu kom mammafasen tillbaka, haha. Underbara ungar! Det bästa som finns men liiiite jobbiga ibland ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-18 @ 10:30:04
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men åh! Dom är ju lika varandra!

Svar: Eller huuur? :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-11-18 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0