Färsk fisk är den bästa!

Maj Gadd!
Seafood är inte att leka med här i Seattle! Sjukt gott!
Men hörrni, vad heter "Seafood" på svenska?!
Det är ju inte skaldjur, för seafood inkluderar ju fisk & hela tjotaballetten.
Well. Hur som haver har dom den bästa Seafood (!??) jag någonsin ätit här.
Ok. Det inkluderar ej färska västkusträkor. Men annars så.
Helt outstanding!
Spana bara in mina fish tacos jag beställde för room service igår.
To.Die.For.
 
 
Nu kommer gubben snart hem med sushimiddag & jag hoppar snart ur brallan så förväntansfull jag är. 
Funderar starkt på att lämna samtliga klädesplagg på hotellrummet för att packa resväskan full med färsk fisk.. ;) 

Kommentarer
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

Mmm så gott det där såg ut! På svenska tror jag helt enkelt att du får säga fisk och skaldjur :)
Kram på dig min vän ❤️

Svar: Vilket tråkigt ord ;) haha! Men det ser ut som alla är överens i kommentarsfältet! <3 KRAM hjärtat
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 04:50:38
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Jenny

De heter väl bara sjömat?! I Norge säkert vi sjömat iallafall;) men är mer norsk än nu så vet inte helt ;)

Svar: Det verkar som svenskarna säger "fisk & skaldjur" så jag gillar nog norges ord mer ;) det är ju iallafall bara ETT ord, hehe :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 06:55:36
Postat av: Eleonore

Men åh så gott! Älskar verkligen fisk och skaldjur 😋 skulle stortrivas i Seattle ju! Men finns det någon översättning på Seafood, säger själv alltid bara fisk och skaldjur haha.

Svar: Ja jag tror du skulle älska Seattle! Massa god färsk "fisk & skaldjur" ;) haha (dumt att det inte finns ett ord!!) & MASSOR med bagerier & coffee shops. Underbart!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 07:22:56
URL: http://eleonorebk.blogg.se
Postat av: Kikki

Det finns nog inget svenskt ord för seafood, mer än just skaldjur. Vi har så tråkigt ordförråd ibland.

Jättebra och intressant blogg du har förresten! Jag hittade hit av en slump för ett tag sen och följer dej nu slaviskt. :-)

Svar: Ja ibland är det faktiskt lite tråkigt ordförråd ;)
Och vad roligt att du skriver så!! TACK! Så glad jag blir!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 08:20:00
Postat av: A

Finns nog inget bra ord för seafood. För hur kul låter havsmat? Haha...
Jag är inget stort fan av mat från havet men dina tacos ser goda ut:)

Har följt dig nu i ett par veckor och måste bara säga att din blogg är hur kul som helst. Har dumpat många av de stora bloggarna här i sverige för en blogg som din blir så mycket mer personlig och rolig att följa. Lättare att ta till sig!

Eran vovve är ju otroligt söt. Är det en jakt-golden? Vi har en jaktgolden, han är lika gyllenbrun och smäck som eran. Dom är fantastiskt fina!

Ha en bra dag! Kram


Svar: Men gulle dig!! SÅ glad blir jag!! <3You made my day!

Mally är en mini golden :) Han har 20% cockerspaniel i sig & resten Golden.
Vad är en jaktgolden?
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 10:29:42
Postat av: ann-sofie

så gott det såg ut :)

Svar: Mmmm såå gott! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 12:45:02
URL: http://hennesliviordochmeningar.blogg.se
Postat av: storasyrran

Fisk och skaldjur är nog alternativet på svenska.

Kom att tänka på en liten rolig historia som jag instagrammade för ett tag sen:

I,m on a seafood-diet.
When I see food, I eat it..

Hihi, lite skojig ändå =)Ha en fortsatt trevlig resa!

Svar: Haha ;)

Ja det är nog rätta ordet!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 13:08:36
URL: http://storasyrran.blogg.se
Postat av: Tina

Vad gott det ser ut =)

Svar: Det var underbart gott!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 13:12:02
URL: http://photobytina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men ååååh så gott!!!

Svar: Mmmm SÅ gott!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-10-17 @ 20:00:51
URL: http://joherman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0