Framtid & jobb

Det är många som undrar över om jag skulle gå tillbaka till jobb eller vara hemma-mamma/fru för resten av mitt liv.
Svaret är att jag vet inte.
Jag har ingen aning om vad som väntar mig i framtiden.
Vad jag vet är att jag vill vara hemma med mina barn om ekonomin tillåter & när det är dags för dom att gå till skolan, får vi se vad som händer.
Jag vet inte riktigt om jag är den typen som skulle kunna sitta hemma hela dagarna & göra ingenting liksom.
Då jag bodde i NYC så sökte jag ett par jobb som översättare, men då jag aldrig tidigare utfört ett liknande uppdrag, fick jag tyvärr aldrig några jobbförslag.
Men tänk så kul det skulle vara!
Om jag skulle börja jobba, är min önskan att göra någonting helt annat än vad jag tidigare gjort.
Det får gärna vara något deltid då jag fortfarande kommer vara busy med kids etc.
Jag har alltid drömt lite om att få gå & sätta mig på ett fik med min Mac & skriva på datorn i några timmar.
Det känns liksom som att det skulle kunna vara "jag".
Kanske dyker det upp något i framtiden som lockar såpass att jag ger mig in i jobbvärlden igen!
Tillsvidare fortsätter jag att kika vad som finns där ute för skojs skull liksom.
Älskar att botanisera bland lediga jobb här i USA men även i Sverige.
Tänk så mycket kul det finns att välja på!

Älskar mitt nuvarande jobb. Att vara mamma är då det bästa som finns <3

Kommentarer
Postat av: Stine

Hei, ikke for å skremme deg atså :) men jeg er norsk men har bodd i London i mange mange år så tenkte at jeg kan både norsk og engelsk ganske bra men i det siste har jeg fått en del oversettings jobber gjennom min jobb og gud så vanskelig det er. Mye vanskeligere enn det jeg trodde. Dagligdagse ting er jo helt ok men jeg må oversette en del kontrakter og tekniske dokumenter.. phew... forstår det egentlig ikke hverken på norsk eller engelsk he he. Men det kommer jo helt an på hva slags dokumenter man skal oversette :) Jeg har en del engineering dokumenter og OMG!!! Det tar så himla laaaang tid også og jeg må vri mitt hode rundt og rundt he he men etter hvert lærer man nye ord både på sitt eget språk og på engelsk :)Men absolutt verdt ett forsøk og kanskje du trives med det (og det finnes sikkert mye som må oversettes som er litt mer interresant enn engineering) Lykke til :)

2013-09-16 @ 15:43:42
Postat av: Nathalie

Och helt klart det jobb man får bäst betalt för. Kärlek från sitt barn! Finns det något bättre? Kram på dig!!

Svar: Verkligen!! Bästa lönen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 16:14:18
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Charlotte

Jag tänker precis samma- jag pluggar lite nu men tror egentligen inte jag kommer jobba (iaf inte heltid) med det jag pluggar till...jag har tre kids o så länge ekonomin tillåter prioriterar jag dom!

Svar: Ja precis så känner jag med. Jag tror det är för att min mamma var hemma med alla sina barn, så vill jag också det nu. Jag älskade det & känner dessutom att det verkligen passar mig. Ah vi får se! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 18:59:51
Postat av: Nikita

Ååååh vilken lyx å kunna va hemma tills barnen börjar skola.

Svar: Ja jag känner mig väldigt lyckligt lottad!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 19:15:42
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Nina

Det låter underbart att kunna tänka så! Och du gör helt rätt som låter det ha sin gång. Det som sker, det sker! Stora kramar <3

Svar: Ja men precis så känner jag! Att det får bli som det blir & så tänker jag inte alltför mycket på det undertiden ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 19:25:11
URL: http://ninaerica.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tänker precis som du att jag får se... har varit hemma med barnen i 14 år nu...!!! Problemet är ju också att det är ett helt annat arbetsklimat i USA och jag inte vill ha ett jobb där man får typ två veckors semester, så det går bort. Vi klarar oss finfint på en lön och jag klättrar inte på väggarna. Ännu.

Svar: Härligt!! :) Och precis som du säger, arbetsklimatet är helt annorlunda så det är ju mycket att väga då man tar sig an ett jobb.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 20:53:39
Postat av: Annso

Njut,njut, njut och fundera mer sen. Det ordnar sig alltid.:)

Svar: Ja det gör jag :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-16 @ 22:01:25
Postat av: Johanna

Vill du ha fler barn? :)

Svar: Absolut!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 00:09:24
Postat av: Annica

Härligt att du gillar att vara hemma! Vet många som skulle vilja kunna ha den förmånen. Personligen ville jag verkligen gå tillbaka och jobba efter ett tag, älskar att jobba, men det är ju olika hur man är som person.
Nu menar jag inte att låta kritisk, för du gör ju det du själv vill, men oroar du dig inte för vad du skulle göra om du och Andrew mot förmodan skulle separera? Det vill man ju inte tänka på, men någonstans brukar man ju fundera på "om".
Bara nyfiken på hur du ser på det? (hoppas du tar frågan på rätt sätt)

Kram

Svar: Ja somliga känner ju att jobbet är så himla kul & att det är det man vill göra liksom, vilket är helrätt det med. Så länge man lyssnar på sin magkänsla så är det ju rätt! Jag har nog aldrig haft ett jobb jag verkligen älskat så himla mycket, så kanske är det därför jag inte vill gå tillbaka till jobbet igen utan hellre vara hemma med August om jag kan. Well. Jag är ju även utbildad inom barnomsorg så detta är ju "mitt ämne" & det känns så naturligt & bra att sköta detta själv liksom.
Och ang separation - jag tar absolut inte din fråga "fel". Nu kommer detta kanske låta jäkligt dumt, men om vi skulle skiljas mot all förmodan, så får jag hälften av allt Andrew äger, jag skulle få en stor summa pengar & han skulle betala pengar varje månad till August. Så rent krasst är jag inte orolig alls! Och jag vet att jag enkelt skulle kunna börja jobba igen OM det nu behövdes. Blev det rörigt? ;)
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 10:17:08
Postat av: Marie

Intressant inlägg. Typ mitt liv för 15 år sedan. Skrev precis ett inlägg om detta på min blogg. Läs det gärna.
Kram

Svar: Ja det måste jag göra! Kram på dig!

Måste skriva nu efter att jag läst - Det är ju jättetrist att du hamnade i den situationen, men vi har allt uppordnat ekonomiskt OM en skiljsmässa skulle bli aktuell. Så jag behöver lyckligtvis inte alls oroa mig. Skönt att du nu känner dig stark!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 14:01:55
URL: http://www.mls73.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja att vara mamma är helt klart både det bästa och viktigaste jobbet man någonsin kan ha! :)

Svar: Verkligen! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 15:02:48
Postat av: Pappa

Attan vilken toppenfin bild på både dig och August !
Kramar i massor

Svar: KRAM papputt! snart ses vi!! <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-17 @ 19:28:39
Postat av: Annika

Låter helt underbart att vara hemma-mamma :-) det tror jag aldrig nånsin att man ångrar! Jobba hinner man. Om man vill.

Jag jobbar och har alltid gjort, älskar jobbet, men blir ändå någonstans avundsjuk på din situation. Men men ekonomi tillåter det inte. Får va glad att jag kan jobba 75% iaf och hinna vara mamma också :-)

Kram

Svar: Ja men precis så känner jag med!! Att jag skulle aldrig ångra detta beslutet om att vara hemma med August. Aldrig! Jag värderar varenda dag så himla högt. Älskar detta & är väldigt medveten om att jag är lyckligt lottad.
Skönt ändå att du verkligen älskar jobbet & att du kan jobba 75 istället för heltid. De timmarna kan göra mycket då man har barn <3
KRAM
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 20:23:33
Postat av: Elin

Vilken fin bild! Det låter ju jätteskönt att få vara hemma med barn så länge man vill, den chansen tror jag de flesta skulle ta ifall de hade möjlighet, jag skulle det definitivt iallafall :) Men sen kan jag tänka mig att det är vanligare i Usa, med annorlunda regler för föräldradagar och dagisplats osv, det verkar ju kosta hur mycket som helst! Jobb brukar lösa sig till slut så när det dagen kommer så har du säkert kommit på vad du vill göra :)

Svar: Ja jag tror också det! Och precis som du säger så är det väldigt annorlunda med jobb, lefighet, dagis, föräldrapenning, VAB etc. Det existerar inte ;) haha. Såå jag är hellre hemma då dagis kostar en massa pengar. OCH jag VILL ju faktiskt vara hemma också! det måste jag ju tillägga :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 21:23:34
URL: http://elinochalva.blogg.se
Postat av: Anna

Oh vad kallas Andrews yrke, man kanske skulle byta karriär om man tjänar så bra? ;)
NY var helt underbart, as always! Gött att vara hemma igen också. Nu är det höst på riktigt!

Svar: Haha ;) Det kallas Music Tour Merchandice Manager. Det är Andrew & en kille till i USA som har just precis det jobbet, hehe :) Härligt att ni hade det så gott på semestern!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-18 @ 22:21:18
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0