Stockholm Inn

I Rockford, där Andrew växte upp, finns det lustigt nog en himla massa svenska butiker & restauranger.
Svenska pannkakor är den obligatoriska helgfrukosten & det finns färsk lingonsylt att köpa i butiken intill.
Mysigt & lite kul för mig som "hel-svensk" att se hur de har ändrat om lite & amerikanierat den svenska maten etc för att passa in bättre här i USA :)
 
 
 
Mhmmm! Äntligen fick jag med mig Leksandsknäcke hem!
 
 
Inställningarna på kameran blev ganska kass, men ni ser ju ändå vad bilderna föreställer.. :)
 
 
Och jag med mitt galna hår! haha.
Jag somnade med blött hår & vi alla vet ju vid detta laget hur det slutar.. ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie 130720

Fina bilder :)

Jag har för tillfället en TÄVLING på min blogg, där vinnaren kan vinna en babysitter med musse/mimmi/ pigg design, som även vibrerar och spelar musik!
Var med och tävla vettja!


http://sandrateresia.blogg.se/2013/september/mussemimmi-babysitter.html#comment

2013-09-12 @ 15:14:36
URL: http://sandrateresia.blogg.se
Postat av: Mammor

Sötaste, dalahäst❤

Svar: Älskar dalahästar!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-12 @ 22:23:13
Postat av: Janni Cranning

Åh dalahästar. DET är verkligen svenskt ❤

Svar: Verkligen! :) Jag måste ju köpa en till August <3
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-12 @ 22:31:11
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt! Tycker dock det är lite synd att de amerikaniserar den sv

2013-09-12 @ 23:30:41
Postat av: Anna

Oj :) råkade visst skicka iväg innan jag skrivit klart. Nej men, jag skulle bara säga att jag tycker det är lite synd att de amerikaniserar t. ex den svenska maten. Tror det skulle vara kul för dem som handlar där inne (som kanske ofta har svenskt påbrå), att verkligen känna av den svenska maten, kulturen etc som den är "på riktigt" i Sverige. :)

Svar: Ja men verkligen!! S[ tycker jag med. Men ändå himla tacksam att det faktiskt finns nyfikenhet för svenska kulturen i en liten stad utanför Chicago :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-12 @ 23:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0