Things I miss about the city life

Nu när vi avverkat både Chicago & New York på ett par veckor, så inser jag hur mycket jag saknar city-livet.
Inte så mycket att jag vill flytta tillbaka, men liksom tillräkligt så det känns lite trist emellanåt att inte ha allt tillgängligt 24/7, kunna gå överallt etc.
 
 
All färsk frukt man kan handla billigt i alla gatuhörn. Love love. Många har organic närodlat etc.
 
 
Alla dessa food carts! Mhmm! Kebab, glass, bagels & indiskt on the go. Så gott!
 
 
Att CYKLA. Oj som jag saknar att cykla. Och massor med städer har nu dessa hyrcyklar överallt så man betalar bara några dollar & har en hoj heela dagen lång. Så bra!
 
Ja att bo i en storstad är underbart! Men med ett litet kiddo så tror jag ändå Nashville är perfekt :)

Kommentarer
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Storstäder är fantastiska, vi stormtrivdes att bo mitt i Sao Paulo, Brasilien. Men med barn, nä tack.

Svar: Nä precis så känner jag med!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-09 @ 16:39:10
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag är så otroligt sugen på new york igen!! Men med alla dina inlägg om Nashville, Chicago mm så blir jag sugen på att upplev många olika platser i USA - kanske måste bli en långsemester el 3 för att hinna uppleva lite :-)

Svar: Jaaa ta en långsemester med stopp i nashville ;)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-09 @ 19:50:54
Postat av: Johanna

Är det mycket många barnfamiljer i Nashville?

Svar: Massor!! :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-09 @ 20:10:08
Postat av: Anna

Ah tänkte inte på orkanen. Hm får kolla upp Coney. Ser fram emot drinkställe! Hoppas ni haft en skön resa och hunnit koppla av lite mellan varven :) Imorgon blir det att växla dollar!!

Svar: Ja kika upp det! :) Sorry jag är lite MIA, så mycket med resandet!
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-09 @ 22:41:20
URL: http://strawberrydaiiquirii.wordpress.com
Postat av: dixie

Förstår precis vad du menar! Bor inne i Sthlm och hur mycket jag än älskar att ha allt runt hörnet är det så skönt att komma bort från det då och då. Känns som att cityliv och småkids är en svår kombo ffa i USA... Kramar!

Svar: Ja verkligen! Så svårt alltså. Man blir ju lite tu-delad men aldrig tvekar jag på om jag hellre vill ha kid i Nashville än bo "ensam" i NYC.
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-09 @ 23:25:59
URL: http://enlitenutflykt.com
Postat av: Helena

Sådana där food carts är jag "allergisk" emot. Är rädd för att de inte har tillgång till vatten så de kan tvätta händerna.

Svar: haha där ser man :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-09-11 @ 09:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0