Utvecklas

Vad fantastiskt roligt det är att utvecklas!
Jag har Yogat nu i ungefär 5 månader & tänk vilken skillnad det är från dag 1!
Helt galet. Jag stöter golvet & förstår hur man ska slappna av samtidigt som jag anstränger mig tokmycket.
Och andningen! Herregud vilket jobb det är. Jag kan långt ifrån hålla rätt andning hela tiden, men försår lite mer hur man ska andas sådär djupt & jämt. Vilken konst det är!

Idag upptäckte jag hur man stretchar ut ett ben i en rörelse, som yoga-läraren försökt visa flera gånger.
Äntligen!
Det var en himlans tur att Åsa sa åt mig att gå på en klass & inte försöka lära mig helt själv utav DVD-filmer.
Nog för att man kan mycket tekniker efter att ha tränat hela sitt liv, men denna träningsformen är verkligen något alldeles speciellt. Och det är så väldigt enkelt att ta ut sig mer än vad man egentligen är kapabel till. Jag gjorde det hela tiden!
Nu kan böja & bända på alla möjliga sätt nu utan att det gör ont eller tar emot.
Det är så roligt att se resultat!


Kommentarer
Postat av: Nattis

Vad kul att höra att du ser resultat! :)

Ja, visst är det härligt när man tänker efter och ser och märker att man har utvecklats! Då får man sån energi att bara fortsätta! :)

2011-04-19 @ 05:31:06
URL: http://nattisdans.blogg.se/
Postat av: åsa klint

Härligt:)

Andningen är det som är svårast, så kämpa på:)

Yoga är 99% practise och 1% teknik:)

Hoppas ni haft en fin semester och att er Honeymoon blir ett minne för livet. Kramen

2011-04-19 @ 07:50:45
Postat av: Jenny

Åsa - Tack Åsa! :) Nästa gång jag kommer hem ska jag gå på en av dina klasser! KRAM!



Nattis - Himlans roligt är det! Särskillt när det är något man har tagit avstånd från hela livet! :)

2011-04-19 @ 13:18:14
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Therese

Det låter underbart! :) Kram

2011-04-20 @ 00:43:01
URL: http://kamtroll.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vill komma igång och yoga jag med, men är stel som en pinne =) Men det sägs ju att yoga ska passa alla...

2012-01-21 @ 09:12:45
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0