Mästerkock

Jomen jag är nog mästerkock hörrni.
Idag slog jag på stort igen.
Grekiska hamburgare med ungsbakade, tunt skivade, potatisar.
Himmel&pannkaka vad gott det blev!

Jag använde mig av nötfärs (1 pound)
3 matskedar färsk pesto
Ungefär en dl smulad fetaost med pyttesmå, soltorkade tomater i
2 msk olivolja.

Jag geggade runt ganska länge & fick 4 fina burgare.
Stekte på ordentligt i ungefär 4 minuter på varje sida & voila! Klart!
Sjukt gott!
Andrew åt upp allt.
Det finns inte en endaste liten matbit kvar.

Potatisarna täckte jag med olivolja, vitlökspulver & timjan.
Sen rostade jag dom i ungefär 20 minuter på 250 grader, vände på chipsen & stängde av ungen.
Perfekt!
Om man låter den skalade potatisen ligga i ett kallt vattenbad innan man har på kryddor osv, så blir det alltid mycket bättre.
Har ingen aning om varför dock.

Slut på recept & mat för denna veckan!
Nu ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Nu saknar jag det,å det grövsta,längtar till oktober!!!!!

2011-06-23 @ 11:05:48
Postat av: Jenny

Mamsen - Saknar dig med! Och längtar MASSOR till Oktober!

2011-06-23 @ 13:28:54
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det låter jätte gott! Vattnas i munne på mig! ;)

Varför potatisen blir krispig och god och inte klibbar ihop, är för att när du lägger dem i kallt vatten så försvinner stärkelsen som gör de klibbiga! :) Glad midsommar på dig! :)

2011-06-24 @ 04:41:10
URL: http://nattisdans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0