Baka baka nyttig kaka

Jag blev glatt överraskad att nytto-kakbaket blev riktigt gott!
Och väldigt enkelt var det också.
Jag tror det tog ungefär 10 minuter från start till att dom var i ugnen.
Det gillar vi!
 
 
Pass opp! Här kommer recept-
 

4 matskedar rumstempererat jordnötssmör (jag använder ett organic peanutbutter utan tillsatt socker)
8 matskedar havregryn
4 matskedar osockrat äppelmos,  alternativt 8 matskedar mosad banan
1/2 tesked kanel
1/2 tesked vanilj extrakt
1 liten nypa salt
 
Obs! Frivilligt! 1 paket stevia (naturlig sockerersättare) jag tror er heter Sukrin i Sverige? om man vill ha mer sötma.

3 matskedar russin 2 matskedar krossade pecannötter (eller annan nöt)
alternativt 3 matskedar mörka chocolate chips
 
Bara mosa tillsammans alla ingredienser tills det är en smet.
Tillsätt russin & nötter / chocklad.
Klicka ut på bakplåtspapper (ca 4 stora kakor)
 
Baka i ugnen på 175 grader, i ungefär 14 minuter.
Låt kakorna svalna på plåten i 10 minuter innan du hugger in eftersom dom kommer fortsätta bakas utanför ugnen.
ÄT! :)
 
Nu är inte jag den som bryr mig om kalorier, men en stor kaka är enbart 140 kalorier & det finns inte någonting som är onyttigt i den.
 
Tilläggas bör väl att denna kaka bjuder man väl inte på, på ett kalas ;)
Utan det är en perfekt frukost/mellanmålskaka.

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig

Låter bra och mumsigt! ;-)

2012-06-28 @ 17:15:54
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Mimmi

ser jättegott ut :)

Svar: Det var så himla gott! :) Testa!
Jenny Lönnstam

2012-06-28 @ 21:45:15
Postat av: Mammi

Kan jag äta! Måste prova!

Svar: Jag har fler recept som du kan testa mamma. Jag bakade 2 till idag & det blev SÅ GOTT! Helt glutenfritt :)
Jenny Lönnstam

2012-06-28 @ 22:48:19
Postat av: Hanna

Hej,
trillade in på din blogg och bland det första jag ser är detta receptet. Mums! Detta skall testas i veckan :)

Svar: Ja testa! Sjukt gott!
Jenny Lönnstam

2012-06-30 @ 10:31:38
URL: http://hannaaerika.devote.se/
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Men gud så goda det blev!! Jag hade dock i både choklad och torkad tranbär. Mums!

Svar: Vad roligt att du tyckte om dom!! :)
Jenny Lönnstam

2012-07-04 @ 21:10:47
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Anonym

Men gud så goda det blev!! Jag hade dock i både choklad och torkad tranbär. Mums!

2012-07-04 @ 21:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0