Baka baka litet bröd

I går eftermiddag efter att vi kommit hem från massa ärende-fläng, insåg jag att vi inte har bröd hemma.
Vi måste ha bröd hemma.
August lever ungefär på bröd.
Och eftersom jag inte ville ge mig ut på gatorna igen, så tänkte jag att det kanske finns något enkelt recept på bröd som jag kan svänga ihop.
Och det fanns det!
 
Utan jäst & klet & 234987 bunkar att diska.
Jag tror det tog 10 minuter från att jag stog fram alla ingridienser tills det var i ugnen.
Var skeptisk ända tills det var färdigt & Andrew sa att det var gott (!!!)
 
 
Det ser kanske inte så gott ut. Men altså.. Det är ganska delicious altså. Sååå saftigt! Och liksom lite sött.
 
Här kommer det simplaste receptet i världen.
 
  • 2/3 cups oil (canola, safflower etc.)
  • 1/4 cups brown sugar
  • 2 eggs
  • 1/4 cups unsweetened applesauce
  • 1 cup grated carrots
  • 1 tsp soda (bikarbonat tror jag svenska översättningen är)
  • 1 tsp cinnamon spice
  • 1 cup flour
  • 1 cup buckwheat flower
 
Bara häll i allt i en bunke. Vispa med elvisp eller kitchen aid i 2 minuter.
KLART!
 
Smöra en såndär limpaform, grädda i mitten på 175 minuter i ca 50 min.
 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två små

Ser ut och låter faktiskt riktigt gott!

Kram fina!!

Svar: Mm det är verkligen riktigt gott! Nästan fikabrödvarning :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-04 @ 16:35:24
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Johanna

Hej Jenny!
Detta bröd såg riktigt mumsigt ut!Och att det verkar väldigt lätt gör ju inte saken sämre:)
Skulle du möjligtvis kunna skriva om måtten till svenska mått?
Är värdelös på att göra om mått:(
Ha en underbar dag
Kram Johanna

Svar: Ladda ner en conversion app vetja!! :) busenkelt! Kram
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-04 @ 19:53:53
Postat av: Anonym

Kanske en dum fråga, men vad sjutton är buckwheat? =D

Svar: Inte en dum fråga alls! :)http://vegetarian.about.com/od/glossary/a/What-Is-Buckwheat.htm
Där kan du läsa mer :)
jenny - mammaliv i Nashville

2013-01-04 @ 20:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0